Je to třetí pole position týmu i samotného jezdce v sezoně. Předtím se mu to povedlo v St. Petersburgu a posledně v Salt Lake City. Zároveň jde o pátý start týmu z první řady v šesti závodech. Tentokrát o postavení na startu rozhodoval volný trénink.
Kvůli silnému dešty byla zrušena kvalifikace, takže o podobě roštu tak rozhodl jediný volný trénink na zcela suché trati.Tomáš Enge objel 1,54 mále dlouhou trať s osmi zatáčkami v novém rekordním čase 52,432. Sice jde o neoficiální zápis, protože ho dosáhnul ve volném tréninku a nikoliv kvalifikaci, nicméně byl výrazně rychlejší než loňské maximum 53,322 zajeté jiným vozem Ferrari F430 GT. Také Angličan Darren Turner byl na suchu rychlejší než předchozí rekord tratě, jeho nejlepší čas na suchu byl 53,192.
Odpoledne se na okruhu ve státě Connecticut do hry vložil déšť a nejprve zcela zrušil plánovanou kvalifikaci, poté se znovu rozpršelo uprostřed druhého a zároveň posledního tréninku dne. Enge do druhého tréninku nezasáhnul, tým se rozhodl, že základní práci pro nastavení vozu na vodu provede Turner. Anglický jezdec bude v sobotu závod rozjíždět, aby pak předal vůz Engemu, který závod dokončí.
Turner zajel na vodě nejrychlejší čas třídy GT2, když zůstal těsně nad jednou minutou. Jak začala trať osychat, přezul tým na suché pneumatiky Michelin a Turner zajel i nejrychlejší čas na suchu v hodnotě 54,481. Na konci tréninku se znovu rozpršelo a tím bylo po zlepšování časů. Sobotní závod je pro tým vedený Dalem Whitem sedmý, ze kterého vyrazí do závodu American Le Mans Series z pole position, v Lime rocku se mu to podařilo podruhé. Tým byl na pole position také v roce 2005.
Tomáš Enge: „Zdá se, že náš den začal a skončil stejně jako v Salt Lake City. Díky tomu jdeme do zítřejšího závodu se skvělým pocitem. Nastavení vozu pro závod je skvělé, víme, že tato trať je velmi ošidná a kluzká. Závod tak bude o tom neudělat chybu, vyhnout se kontaktu s jinými vozy a mít dobrou strategii. Myslím, že můžeme s Darrenem zopakovat Salt Lake City.“
Darren Turner: „Je skvělé být zpátky u týmu Petersen Motorsports/White Lightning. V Salt Lake jsem si s týmem strávený čas užíval, ačkoliv se to zdá být už docela dávno, protože od té doby jsem jel dva závody cestovních vozů a 24 hodin Le Mans s vozem Aston Martin. Jsme zpátky v Lime Rocku a už jsem zapomněl, jak je tento krátký okruh těžký. Tréninky zatím proběhly dobře. Před posledním tréninkem a kvalifikací se hodně rozpršelo, jako kvalifikační čas byl brán Tomášův výkon z dopoledne a díky němu bude startovat z prvního místa. Poslední trénink začal na vodě, podařilo se nám vůz pro tyto podmínky slušně vyladit a bylo příjemné, že ke konci jsem odjel i pár kol na suchu. Je zajímavé, že beton, který je v některých zatáčkách, je na mokru místem, kde je přilnavost největší, naopak na suchu drží nejméně. Tentokrát bude závod startovat já a těším se na to.“
Dale White, manažer týmu: „S nastavením Ferrari jsme velmi spokojeni. Vůz byl rychlý na suchu i za deště, takže si věříme, ať už bude zítra jakékoliv počasí. Samozřejmě bychom zajeli nejrychlejší čas v kvalifikaci a ne tréninku, ale Tomáš i Darren byli rychlí ve všech trénincích, takže jsem přesvědčený, že výsledek by byl stejný. Trať v Lime Rocku je hodně těžká a v závodu se může jet hodně na tělo. Musíte být připraveni prakticky na vše a počítat se vším, co vás napadne. Být rychlý tady v žádném případě nezaručuje umístění na stupních vítězů.“
Výsledky, ALMS, Lime Rock Park, volný trénink, který rozhodl o postavení na startu
1. P2 Dumas/Bernhard 44.659 124.141 24 -.--- 39 Porsche / RS Spyder
2. P2 Dyson/Smith 45.176 122.720 46 0.517 54 Porsche / RS Spyder
3. P2 Brabham/Johansson/Dayton 45.799 121.051 41 1.140 44 Acura / ARX-01a
4. P2 Herta/Franchitti 45.829 120.971 8 1.170 21 Acura / ARX-01a
5. P2 Maassen/Briscoe 45.846 120.927 32 1.187 36 Porsche / RS Spyder
6. P2 Fernandez/Diaz 46.247 119.878 28 1.588 44 Lola / B06-43
7. P1 Capello/McNish 46.419 119.434 21 1.760 42 Audi / R10 TDI
8. P1 Pirro/Werner 46.644 118.858 15 1.985 44 Audi / R10 TDI
9. P2 Wallace/Leitzinger 46.861 118.307 21 2.202 50 Porsche / RS Spyder
10. P2 Bach/Devlin 47.882 115.785 17 3.223 48 Lola / B07-46 Mazda
11. P1 Field/Field/Berry 48.243 114.918 24 3.584 45 Creation / CA06H
12. P2 van der Steur/Pecorari 49.017 113.104 6 4.358 46 Radical SR9
13. GT1 Beretta/Gavin 51.411 107.837 19 6.752 43 Corvette / C-6R
14. GT1 O'Connell/Magnussen 51.424 107.810 25 6.765 52 Corvette / C-6R
15. P1 Lewis/McMurry 52.043 106.527 26 7.384 30 Creation / CA06H
16. GT2 Enge/Turner 52.431 105.739 35 7.772 42 Ferrari / 430 GT
17. GT2 Salo/Melo 53.138 104.332 49 8.479 52 Ferrari / 430 GT
18. GT2 Auberlen/Hand 53.275 104.064 33 8.616 41 Panoz / Esperante GTLM
19. GT2 Kelleners/Milner 53.966 102.731 16 9.307 32 Porsche / 911 GT3 RSR
20. GT2 Helary/Jonsson 54.064 102.545 6 9.405 43 Ferrari / 430 GT
21. GT2 Henzler/Liddell 54.084 102.507 20 9.425 37 Porsche / 911 GT3 RSR
22. GT2 van Overbeek/Bergmeister 54.350 102.006 23 9.691 39 Porsche / 911 GT3 RSR
23. GT2 Neiman/Law 54.424 101.867 38 9.765 39 Porsche / 911 GT3 RSR
24. GT2 Tafel/Farnbacher 54.630 101.483 32 9.971 46 Porsche / 911 GT3 RSR
25. GT2 Pappas/Borcheller 56.942 97.362 43 12.283 46 Porsche / 911 GT3 RSR
26. GT2 Maxwell/TBA -.--- --- 0 -.--- 0 Panoz / Esperante GTLM
BPA