Za volantem v tu chvíli seděl právě Janiš, jenž přebral řízení od nizozemského kolegy Petera Koxe. Motor explodoval při průjezdu hlavní rovinkou okruhu, pilot odstavil vůz na jejím konci a dal se do boje s ohněm. Naštěstí jej přečkal ve zdraví.
Drama pilota nabralo obrátky právě při zastavení. Plameny a dým s totiž draly do kabiny, jezdec nic neviděl a chvíli mu trvalo, než nalezl kliku od dveří. Poté vyskočil z hořícího stroje a okamžitě se snažil pomoci s hašením. Plameny pohasly až po zásahu posádek dvou pořadatelských aut, které postupně přijely.
Jarek Janiš: „Bohužel, zase nás potkala smůla v podobě technické závady. Nejprve mi alarm ohlásil vysokou teplotu oleje i vody a vzápětí auto začalo hořet. Nedojeli jsem letos jediný závod včetně 24h Le Mans. Tentokrát to bylo největší drama, ale naštěstí skončilo dobře. Proč auto vzplálo a jaká je škoda, se zatím neví, nicméně zadní část auta je zničená. Kdoví, jestli se žárem nezničilo i šasi. Dříve jsem na závodech už nějaké požáry zažil, v mistrovství republiky v Mostě 2003 s mercedesem v boxech a ještě dřív mi chytla formule Ford, ale nedělní oheň byl největší a nejnebezpečnější. O víkendu budu startovat s ferrari v závodě FIA GT v Oscherslebenu, snad se už konečně potkám se štěstím.“
BPA