ALMS: Enge je v Utahu první na startu

Enge, Tomáš | foto: BPA sport marketing, a.s.

Neuvěřitelný příběh o návratu Tomáše Engeho k závodům pokračuje, liberecký rodák se po těžké nehodě v St. Pete vrátil daleko dříve, než se očekávalo a v Utahu se po nejrychlejším času v tréninku uvedl vítěznou kvalifikací ve třídě GT2.

Pokud byly před Engeho návratem do kokpitu nějaké otazníky nad jeho zdravotním stavem, český jezdec je tak rychle smetl ze stolu.

Jezdec, který havaroval z prvního místa v St. Pete 31. března, utrpěl kromě jiných zranění i roztříštění levého lokte, který byl operován 6. dubna. Na trať se vrátil v zářivé formě, když pro zítřejší závod American Le Mans Series v Miller Motorsport Parku vybojoval pole position třídy GT2.

Enge, startující v týmu Petersen Motorsports/White Lightning s vozem Ferrari F430, v kvalifikaci zajel na 4,5 míle dlouhé trati se 22 zatáčkami svůj nejrychlejší čas víkendu 2:43,226, čímž zároveň stanovil nový traťový rekord třídy GT2. Závod bude odstartován v 5:05 odpoledne místního času, Enge ho bude rozjíždět a krátce před polovinou závodu předá vůz Darrenu Turnerovi.

Včerejší kolo týmu Michaela Petersena pokořilo dosavadní traťový rekord, jehož hodnota byla z loňského roku 2:44,024, postaral se o něj vůz Ferrari F430 GT. Dnešní výkon dostal Engeho do velmi jedinečné a zároveň záviděníhodné pozici, kdy v Miller Parku současně drží traťové rekordy ve třídách GT1 i GT2. Sedminásobný držitel pole position ALMS zajel v roce 2006 svůj čas s vozem Aston Martin DBR9. Právě před rokem, opět ve dvojici s Darrenem Turnerem, vyhráli i závod.

Pro tým vedený Dale Whitem je to druhé pole position sezony a celkově páté v kariéře. První letošní pole bylo v St. Pete, kde jej zajel také Enge. Dvakrát vítězný tým ALMS byl letos čtyřikrát v první řadě (Sebring, St. Pete, Houston a Salt Lake City). Vůz zajel nejrychlejší kolo závodů v St. Pete, Long Beach a Houstonu.

Tomáš Enge: „Nemůžu uvěřit, že jsem zajel takový čas. Chtěl bych poděkovat Michaelu Petersenovi, že mě vytáhnul po nehodě zpátky a týmu za přípravu tak dobrého vozu. Po celý letošní rok jsme byli nejrychlejší, ale nedokázali jsme vše poskládat dohromady. Snad se to podaří tento víkend. Je to dost náročná trať. Musíte jet správnou stopu a najít správný rytmus. A taky musíte mít dobrý vůz. Dokonce těsně před kvalifikací jsme udělali pár změn v nastavení, abychom se co nejvíce přiblížili.(O zranění) S levou rukou nemůžu správně pracovat, nebo používat ji tak, jako normálně. Pokud dojde k přetáčivosti, je to dost obtížné. Zítra v závodu z toho mám trochu obavy. Ale vím, že pokud chceme vyhrát, nesmím udělat žádnou chybu. Takže se budu snažit nechybovat.“

Darren Turner: „Pochopitelně mám radost, že se Tomáš vrátil po zranění a předvedl v kvalifikaci takový výkon. Je to hodně působivé. Myslím, že pro závod máme slušnou formu. Ve druhém dnešním tréninku jsem začal vůz dobře cítit a byl jsem spokojený s mými časy na starých pneumatikách. Obecně si myslím, že v závodu budeme mít dobrou rychlost. Máme v závodu vše potřebné pro jízdu v čele. S průběhem víkendu má trať stále větší a větší přilnavost, což je normální na většině tratí, ale tady je to vidět více než jinde. V závodu jde hlavně o to, že se jede docela pozdě a západ slunce je normálně dost dramatický. Okruh je i za ideálních podmínek dost těžký, ale když nízko posazené slunce svítí dost dlouho přímo do očí, je to ještě těžší. (O Ferrari 430) Pro mě je nejzajímavější to, jak je vůz citlivý na změny nastavení. Po prvním tréninku jsme udělali pár drobných změn, které znamenaly docela dost velký rozdíl ve výkonnosti vozu. Možná se musím dále učit, jak dostat z F430 maximum. (O Ptersen Motorsports / White Lightning) Cítil jsem se v týmu hned od počátku velmi vítaný a dostal jsem hodně prostoru, aby si zvykl. Snad se týmu odměníme za všechnu tvrdou práci vítězstvím v zítřejším závodu.“

Výsledky, kvalifikace pro 5. závod ALMSm Utah Grand Prix v Salt Lake City
1.  P2   Dumas/Bernhard             Porsche RS Spyder         2:18.128
 2.  P2   Briscoe/Maassen            Porsche RS Spyder         2:18.808
 3.  P2   Diaz/Fernandez             Lola/B06-43/Acura         2:19.443
 4.  P2   Dyson/Smith                Porsche RS Spyder         2:20.097
 5.  P2   Brabham/Dayton/Johansson   Acura/ARX-01a             2:20.389
 6.  P2   Franchitti/Herta           Acura/ARX-01a             2:20.648
 7.  P2   Wallace/Leitzinger         Porsche RS Spyder         2:20.720
 8.  P1   McNish/Capello             Audi AG/R10/TDI           2:21.043
 9.  P1   Werner/Pirro               Audi AG/R10/TDI           2:21.450
10.  P2   Bach/Devlin                Lola/B07-40/Mazda         2:24.923
11.  P1   Field/Berry/Field          Creation/CA06H/Judd       2:29.573
12.  P1   Lewis/Willman              Creation CA06H-Judd       2:35.174
13.  GT1  Beretta/Gavin              Corvette C6.R             2:35.697
14.  GT1  O`Connell/Magnussen        Corvette C6.R             2:38.689
15.  GT2  Enge/Turner                Ferrari 430GT             2:43.226
16.  GT2  Melo/Salo                  Ferrari 430GT Berlinetta  2:43.541
17.  GT2  van Overbeek/Bergmeister   Porsche 911 GT3 RSR       2:44.162
18.  GT2  Kelleners/Milner           Porsche 911 GT3 RSR       2:45.382
19.  GT2  Liddell/Henzler            Porsche 911 GT3 RSR       2:45.635
20.  GT2  Aguas/Mediani/Pruitt       Ferrari 430 GT            2:45.896
21.  GT2  Pechnik/Neiman             Porsche 911 GT3 RSR       2:46.249
22.  GT2  Maxwell/Sellers            Panoz Esperante GTLM      2:46.763
23.  GT2  Jonsson/Helary             Ferrari 430GT Berlinetta  2:46.769
24.  GT2  Farnbacher/Tafel           Porsche 911 GT3 RSR       2:47.091
25.  GT2  Pappas/Borcheller          Porsche 911 GT3 RSR       2:47.825
26.  GT2  Hand/Auberlen              Panoz Esperante GTLM      2:47.952
Internet a livetiming: www.americanlemans.com

Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy