Jarek Janiš zajel ve Spa jedenáctý čas

Posádce týmu MENX ve složení Jarek Janiš, Robert Pergl a Yannick Schroeder patří ve kvalifikacích ve Spa 11. místo ve třídě N-GT.

Čtyřiadvacetihodinovka ve Spa je prestižním podnikem šampionátu FIA a zároveň i uznávaným samostatným závodem, ve čtyřech třídách. Ve čtvrtek vyjelo do kvalifikace 53 vozů, nejpočetněji je zastoupena právě třída N-GT.


Ve čtvrtek čekal na týmy náročný program, který zahrnoval dva devadesátiminutové volné tréninky a večer pak dvě kvalifikace. Program komplikovalo proměnlivé počasí, které je pro Spa typické a v průběhu dne se jelo na suché, mokré i vlhké trati. Pro Jarka Janiše a Yannicka Schroedera to byly první jízdy s vozem Ferrari 360 Modena, Robert Pergl i celý tým MENX dělal vše pro hladkou adaptaci. Všichni tři jezdci v průběhu dne zlepšovali své časy a o desátý čas třídy N-GT se v noční kvalifikaci zasloužil Janiš. Všichni tři jezdci se bez problémů kvalifikovali do závodu, všechny podmínky byly splněny se značnou rezervou.

V pátek se mohli aktéři těšit ze slunečného počasí a mnoho týmů včetně MENXu již dalo přednost přípravě na závod před snahou o co nejlepší čas. Velké zlepšení předvedl Yannick Schroeder, který se dokázal zrychlit až o několik sekund a vyrovnal Janišův čas. Nový nejlepší čas předvedl i Pergl, zatímco Janiš do vozu usednul až v závěru měřeného tréninku.

Jarek Janiš. "Byl to dlouhý den, v jehož průběhu jsem se hlavně seznamoval s vozem. Jeho vlastnosti se dost liší od Mercedesu DTM, ale postupně si na něj stále více zvykám a získávám větší jistotu. Během dne jsem zrychlil asi o šest sekund a můj kvalifikační čas odpovídá mým očekáváním. To však neznamená, že v dalším průběhu nemůžu zrychlit. Až v samotné kvalifikaci jsem si totiž poprvé vyzkoušel ostrou jízdu na nových pneumatikách, protože v odpoledním tréninku nám tento plán překazila přeháňka. Spa patří k mým nejoblíbenějším okruhům a jízdu si užívám, na Ferrari se mi hodně líbí řazení pod volantem, zvláště při podřazování to je paráda. Při jízdě v noci je největším problémem najít orientační body při brždění," uvedl Janiš po nočních kvalifikacích a po pátečních jízdách dodal: "Neplánovali jsme, že bych nastoupil do dnešní kvalifikace. Nepředpokládali jsme, že trať bude rychlejší než včera, stálo nás to jedno místo. Postavení na startu však v tak dlouhém závodu není rozhodující. Nejdůležitější je jezdit vyrovnané časy a to by nás mělo posunout vpřed."

Robert Pergl: "Dnes jsem byl v odlišné pozici než u předchozích závodů, protože vzhledem ke zkušenostem s vozem jsem to byl já, kdo měl na starosti nastavení vozu. Také jsem dnes odjel méně kol než obvykle, protože mí kolegové se potřebovali seznámit s vozem. Celkově vzato jsem spokojen s našimi časy, přestože vím, že všichni ještě můžeme zrychlit. Naše ztráta na nejrychlejší vůz třídy odpovídá jiným tratím, samozřejmě je třeba přihlédnout k délce okruhu ve Spa," řekl Pergl k úvodnímu dni. Po páteční kvalifikaci pak stručně doplnil své dojmy: "Jsem spokojený, protože jsem se dokázal zlepšit. O Jarkově rychlosti nebylo pochyb, u mě i Yannicka se vyplatil rozbor dat. Na závod bychom měli být solidně připraveni."

Yannick Schroeder "Je to poprvé, co jedu se závodním vozem se střechou nad hlavou a bohužel si na něj nezvykám tak rychle, jak bych chtěl. S každým vyjetím na trať se zlepšuji, ale stále to není ono. Chybí mi jistota, abych mohl být agresivnější v zatáčkách. Vím, že mám značný prostor pro zlepšení, srovnání našich dat přináší zajímavé myšlenky," uvedl Schroeder po nočním boji s časem. Po páteční kvalifikaci již byl spokojenější: "Konečně se mi podařilo přijít na to, jak je potřeba s vozem jet. Zdá se, že Jarkův styl tomuto vozu vyhovuje více a nemusel ho příliš měnit. Můj jezdecký styl s formulí tady moc nefunguje, musel jsem jet trochu jinak a podařilo se mi zrychlit asi o čtyři sekundy a jezdit srovnatelné časy s Jarkem, takže jsem spokojen. Rád bych poděkoval týmu za trpělivost a pomoc, společná práce nakonec přinesla úspěch."

Ivo Horn, technický ředitel. "V průběhu tréninků i kvalifikací jsme se věnovali hlavně přípravě na závod. Bohužel několik přeháněk nám zkomplikovalo práci, ale i tak jsme udělali hodně věcí. S nastavením vozu jsou jezdci spokojeni a také jsme již vybrali pneumatiky pro závod. Zůstáváme u osvědčeného typu, zkoušeli jsme i jinou směs, ale ta nesplnila naše očekávání. Největší pozornost jsme však věnovali samotným jezdcům, protože Jarek a Yannick jedou s tímto vozem poprvé. U obou je poznat, že jsou již zkušenými profesionály. Jarek se přizpůsobuje velmi rychle, určitě se mu hodí zkušenosti z cestovních vozů, Yannick to má těžší. Mimo jiné si musejí zvyknout na provoz na trati, jak předjíždět a být předjížděn s minimální časovou ztrátou," zhodnotil Horn průběh prvního dne a po druhém dni dodal: "Máme radost ze zlepšení Yannicka i Roberta, ale trochu nás mrzí, že jsme nedokázali poslat Jarka na trať v nejvhodnější dobu. Zároveň je ale třeba říci, že nás těší vyrovnané výkony našich jezdců, protože týmová práce je při vytrvalostním závodu nejdůležitější."


Výsledky nočních kvalifikací N-GT, top nejlepších 10 z 18
1. Davies/Turner/Smith Ferrari 360M 2:22,691
2. Ortelli/Lieb/Dumas Porsche GT3 +0,556
3. Bertolini/Pescatori/Terrien Ferrari 360M +0,730
4. Collard/Sugden/Goodwin Porsche GT3 +0,794
5. Mullen/Burt/Kirklady Ferrari 360M +1,107
6. Burgess/Colin/Lloyd/Bergmeister Porsche GT3 +2,692
7. De Simone/Burti/Alexander Ferrari 360M +3,099
8. Longin/Gardel/Gomez/Van Hooydonk Porsche GT3 +3,169
9. Fomenko/Vasilev/Daoudi/Jones Porsche GTS +3,817
10. Janiš/Pergl/Schroeder Ferrari 360M +4,212

Konečné výsledky kvalifikací N-GT, nejlepších 11
1. Davies/Turner/Smith Ferrari 360M 2.22,691
2. Mullen/Burt/Kirklady Ferrari 360M +0,337
3. Ortelli/Lieb/Dumas Porsche GT3 +0,556
4. Bertolini/Pescatori/Terrien Ferrari 360M +0,730
5. Collard/Sugden/Goodwin Porsche GT3 +0,794
6. Rosa/Caffi/Chiesa/Drudi Porsche GT3 +1,418
7. Burgess/Colin/Lloyd/Bergmeister Porsche GT3 +2,420
8. De Simone/Burti/Alexander Ferrari 360M +3,099
9. Longin/Gardel/Gomez/Van Hooydonk Porsche GT3 +3,169
10. Fomenko/Vasilev/Daoudi/Jones Porsche GTS +3,817
11. Janiš/Pergl/Schroeder Ferrari 360M +4,212

Tisková zpráva BPA Sport marketing a.s.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy