Enge utrpěl vážné trauma, jehož přesný rozsah není v této chvíli znám, ale byl během záchranného procesu při vědomí a komunikoval. Přes požár, který se objevil po tvrdém nárazu do vnější zdi ve čtvrté zatáčce 1,8 míle dlouhé trati se 14 zatáčkami, nedošlo k žádným popáleninám. V průběhu noci podstoupí Enge další vyšetření v nemocnici.
Přesná příčina nehody se v tuto chvíli vyšetřuje, ale panuje přesvědčení, že příčinou nebylo mechanické selhání vozu. Enge, který startoval z pole position, jel v době nehody na prvním místě. Ferrari 430 s číslem 31 po nárazu utrpělo značné poškození na straně jezdce a to vpředu i vzadu. Na pravé straně došlo k znatelnému poškození v důsledku požáru. Na straně na straně spolujezdce je mechanické poškození menší, poškozen je také přední nárazník.
Další informace budou vydány ve chvíli, kdy budou dostupné. Tým byl v závodu klasifikován na 10. místě třídy GT2.
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „S Tomášem jsem mluvil asi v devět hodin ráno našeho času a bez problémů komunikoval. Podle prvních vyšetření má zlomená žebra, lehce natrženou plíci a zlomenou ruku. Určitým způsobem měl štěstí v neštěstí, protože se tento závod ALMS jel v rámci víkendu Indycar, takže na místě byl špičkový záchranný tým, který ho navíc zná z jeho působení v IRL. Ruku budou asi muset operovat a nyní se rozhoduje, jestli to provedou přímo v St. Pete nebo ho převezou do Indianapolis. Tomáš by chtěl být v kokpitu závodního vozu co nejdříve, ale prvořadé je, aby se plně uzdravil.“
Michael Petersen, majitel týmu: „Naše veškerá pozornost a myšlenky se v tuto chvíli upírají k Tomášovi. Všichni jsme si oddechli, že jeho stav je stabilizovaný a je při vědomí. Byl to hodně tvrdý náraz. Za krátkou dobu, kdy je v našem týmu, na nás všechny zapůsobil nejen jako jezdec, ale i jako přítel. Když se pak stane něco takového, pak je to velký emoční šok a zasahuje i mimo závodění.“
BPA sport marketing, a.s.
Foto: DPPI / FIA GT