Seriál odstartoval v roce 1997 velký fanoušek vozů třídy grand tourismo Stephane Ratel a po etablování na evropském kontinentě zamířil i na východ do Asie.
A právě zde bude jedenáctý ročník startovat na čínském okruhu Zhuhai, kde jsou již účastníci závodu shromážděni. Pro čínský závod jsou v silnější třídě GT1 přihlášeny vozy Maserati MC12 v počtu šesti, Aston Martiny DBR9 (5), Chevrolety Corvette (3) a Lamborghini Murcielago (2). Organizátoři počítají s tím, že v následujících evropských závodech startovní pole ještě rozšíří další účastníci, také z lokálních národních šampionátů.
Jména hlavních favoritů je těžké odhadnout, ale ve startovním poli bude pět šampionů GT1. Každá značka vyjma Chevroletu má za svým volantem minimálně jednoho. Bartels a Biagi pojedou za tým Vitaphone Maserati s cílem obhájit dva tituly po sobě. Bertolini bude bojovat za Playteam Maserati, Bouchut za All-Inkl.com Lamborghini Murcielago a Wendlinger za Jetalliance Racing Aston Martin.
Ve třídě GT2 bude pokračovat i letos tradiční souboj dvou značek, a to Ferrari a Porsche. Týmy používající vozy německé provenience budou mít k dispozici úplně nový model 997, který bude mít v Číně tento víkend svoji premiéru.
Co se týče na začátku zmíněné změny. Po deseti letech přistoupili organizátoři k úpravě délky závodu. Přestože se jedná o vytrvalostní závody, tříhodinová délka byla zkrácena na dvě hodiny. Každý vůz musí absolvovat minimálně dvě zastávky v boxech a alespoň jednou musí dojít ke střídání jezdců.
Dá se předpokládat, že redukce délky závodu byla přijata na žádost samotných stájí a hlavním důvodem je rostoucí nákladnost účasti v seriálu. Fanoušci však o napínavé závody nepřijdou, ba naopak. Vždyť v minulých letech rozhodovaly o vítězi v mnoha případech pouhé sekundy, a to po třech hodinách jízdy.
Na konci září zavítá seriál tradičně i do České republiky na Masarykův okruh v Brně.