s výhledem na možný start v nejslavnějším americkém čtyřiadvacetihodinovém závodu v Daytoně. Český jezdec má se závody v Americe bohaté zkušenosti a vybudoval si tam dobré jméno. Za sebou má závody v seriálech IRL a ALMS, GrandAm je však pro něj novinkou. V průběhu tohoto týdne na něj čekají jízdy na okruhu Homestead-Miami, kde si poprvé vyzkouší prototyp MK XI z dílny Riley&Scott.
Americká série GrandAm patří za oceánem k nejpopulárnějším a zejména vytrvalostní závod v Daytoně, který tradičně zahajuje sezonu hned na konci ledna. Čtyřiadvacetihodinový závod přitahuje velkou pozornost a ve startovním poli nechybí špičkoví jezdci prakticky ze všech sérií. V posledním závodu nechyběli na startu jezdci kalibru šampionů IRL Dana Wheldona a Scotta Dixona, vítěz konkurenční ChampCar Sebastian Bourdais a další hvězdy. Vozy jsou děleny do kategorií DP (prototypy) a GT (sportovní vozy). Samax Motorsport nasazoval v uplynulé sezoně oba typy vozů, za volantem prototypu MK XI se vystřídali mimo jiné bratři Dario a Marino Franchittiové, populární Venezuelanka Milka Duno a Patrick Carpentier a v celkovém pořadí skončil tým na 16. místě.
Tomáš Enge: „Je to pro mě zajímavá příležitost a jsem zvědavý, jak se vůz bude chovat. Homestead-Miami znám z testů s vozem Aston Martin a také z IRL, kde se testovalo na oválu i klasické trati. Daytona by měla být podobná, takže je to dobrý referenční bod. Na jednu stranu je mi líto, že musím vynechat závod A1GP v Indonésii, na druhou stranu je to lákavá šance. Všichni ví, že vytrvalostní závody mám moc rád a čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně mě moc láká.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Tomáš má v Americe dobré renomé a daná nabídka je pro nás zajímavá. Věřím, že v testu potvrdí své kvality. Závod v Daytoně je hodně prestižní a láká jezdce z celého světa.“