Vozy Bentley od startu vedou

Oba vozy Bentley dominantním způsobem otevřely první hodinu 71. ročníku legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Rinaldo Capello odstartoval z pole position a Johnny Herbert…

ze sesterského druhého Bentleye a zajistil vedoucímu vozu dostatečný náskok před třetím vozem jenž je Audi, který řídil Jan Magnussen. Herbert tak vytvořil klidné podmínky pro svého kolegy ve voze č. 7. Bentley ihned získávalo náskok minimálně tří sekund na kolo.

Trio vozů Audi se usadilo na dalších pozicích, kde byli Magnussen, Biela a Lehto. Tyto vozy Audi jelyse ztrátou něco kolem 5 sekund.

V 9 kole se vozy Bentley vyměnily, když šel Herbert do čela závodu. Herbert poté musel do boxů, protože měl malé problémy s brzdami. Zastávka ho stála 53 sekund.

V boxech bylo ale v první hodině vůbec rušno, protože mnoho týmů muselo řešit mnoho drobných problémů, které se objevily až po více kolech závodu.

Jeff Bucknum byl v 7. kole zavezen do garáže, kde byl vůz týmu Team Bucknum Racing Pilbeam prohlédnut svými mechaniky. Auto je stále v garáži.

Corvette Racing s vozem Chevrolet Corvette absolvovaly dvojitou neplánovanou zastávku, ale v závodě pokračují.

Vůz týmu RN Motorsport DBA Zytek, řízen Hayanari Shimodou pohodlně vedl skupinu LMP 675 a celkově byl na deváté pozici.

Po půl hodině závodu se v boxech sešlo mnoho vozů a proběhlo zde první kolo pit stopů. Vedoucí vůz Bentley řízen Capellem zajel do boxů ve 12 kole a provedl rutinní zastávku s doplněním paliva a výměnou kol. Jak jsme již psali v průběhu kvalifikace, vozy Bentley budou patrně více zajíždět do boxů pro dotankování než jejich konkurence. Je to dáno tím, že mají větší spotřebu než např. Audi.

Tým Goh Audi v boxech doplnil palivo a provedl kontrolu tlaku pneumatik – Magnussen byl v boxech něco přes minutu. Frank Biela provedl velmi rychlé dotankování a vrátil se na trať na páté pozici.

Poslední Audi zastavilo v boxech v 15. kole a dotankovalo poměrně hodně paliva.

První havárii v závodě způsobil vůz týmu DeWalt Racesports TVR Tuscan. Richard Stanton se nevešel do zatáčky Porsche a vrazil do zdi, což značně poškodilo auto. Jezdec se pokusil pokračovat, ale auto bylo dost poničené.

Vůz týmu St Team Orange Spyker C8 Double 12-R řízen Tomem Coronelem musel zajet do boxů, protože přišel o pravé přední kolo. Auto byl vtažen do garáže a opravuje se. Je předpoklad, že by měl v brzké době vyjet na trať.

Vůz českého zástupce Tomáše Engeho byl v první hodině řízen Peterem Koxem a na konci 19. kola byl na prvním místě ve skupině GTS a celkově na 13. pozici.

Výsledky po 1. hodině:

1 Smith / Capello / Kristensen LM GTP - Team Bentley 1:00:00.0
2 Herbert / Blundell / Brabham LM GTP - Team Bentley 1.0
3 Werner / Ara / Magnussen LMP900 - Audi Team Goh 54.442
4 Johansson / Lehto / Pirro LMP900 - Champion Racing 57.091
5 Salo / Biela / McCarthy LMP900 - Audi Sport UK 1:00.736
6 Wallace / Lammers / Bosch LMP900 - Racing for Holland v 1 kole
7 Gommendy / Ortiz / Gabbiani LMP900 - Racing for Holland v 1 kole
8 Sutherland / Field / Dayton LMP675 - Intersport Racing v 1 kole
9 Halliday / Alliot / Rosenblad LMP675 - Courage Competition v 1 kole
10 Pillon / Maury - L / Andre LMP675 - Noel Del Bello v 1 kole
11 Shimoda / Nielsen / Elgaard LMP675 - RN Motorsport LTD v 1 kole
12 Porta / Terada / Pickering LMP675 - Rachel Welter - 1 kolo
13 Davies / Enge / Cox LM GTS - Veloqx Prodrive - 2 kola
14 Fellows / O'Connell / Freon LM GTS - Gary Pratt - 2 kola
15 Policand / Alphand / Dor LM GTS - Luc Alphand - 3 kola
16 Turner / Davidson / Burt LM GTS - Veloqx Prodrive - 3 kola
17 Bouchut / Goueslard / Zacchia LM GTS - Larbre Competition
18 Collard / Luhr / Maassen LM GT - Alex Job Racing
19 Lieb / Hindery / Baron LM GT - Orbit
20 Bergmeister/ Buckler/Bernhard LM GT - The racers group
21 Warnock / Liddell / Masarati LM GT - PK Sport LTD
22 Yogo / Iida / Nishizawa LM GT - Taisan Advan
50 Barff / Stanton / Hay LM GT - Dewalt Racesports

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy