Aston Martin Racing začal přípravu na 24 hodin Le Mans za nádherného slunečného počasí, které provázelo testovací den. V průběhu dvou testovacích bloků tým odjel celkem 151 kol, v průběhu kterých pracoval na nastavení pro závod a také jezdci si zvykali na trať. Vůz se startovním číslem řídili pouze Enge a Andrea Piccini, protože třetí člen posádky Darren Turner o víkendu startoval v britském šampionátu cestovních vozů. Jezdci, kteří se chtějí kvalifikovat do závodního týdnu musí odjet nejméně 10 kol, nicméně to neplatí pro ty, kteří v Le Mans závodili v minulých letech. Turner má na svém kontě tři starty, takže jeho neúčast v testu neohrozí start v závodu.
Dva vozy DBR9 týmu Aston Martin Racing zajely v průběhu dne nejrychlejší časy. První čtyřhodinový blok byl o zhruba hodinu zkrácen kvůli dvěma červeným vlajkám. Vůz 007 jel bez problémů, ale 009 přišel o část tréninku poté, co zůstal stát kvůli menšímu technickému problému na trati v Mulsanne. Závada byla v průběhu přestávky snadno odstraněna a druhý tréninkový blok proběhnul bez problémů a červených vlajek.
Šéf týmu Aston Martin Racing George Howard-Chappell byl s testem spokojen: „Obzvláště mě potěšili Andrea (Piccini), který je v týmu nový a Stephane (Ortelli), který se do týmu po roce vrátil. S vozem 009 jsme měli pár neočekávaných problémů, ale šlo o drobnosti a je lepší, když k nim dojde teď než při závodě. Dnešní prioritou bylo seznámit Andreu s okruhem a Stephane si znovu zvykal na DBR9. Nyní máme lepší představu o nastavení vozu pro závod a těšíme se na souboj se soupeři.“
Tomáš Enge, který loni zajel v Le Mans skvělé kvalifikační kolo, zajel s 007 v testovacím dni nejrychlejší čas třídy GT1 3:51,408, týmový kolega Stephane Sarrazin byl s 009 těsně za ním výkonem 3:52,664.
Tomáš Enge: „Náš den proběhnul velmi dobře, jen škoda, že tady nemohl být i Darren. Ale zase to pomohlo mě i Andreovi, protože jsme strávili ve voze více času. Máme dobře nastavený vůz na závod. Náš vůz je na této trati velmi dobrý sám o sobě. Dnes jsem skončil na čele a přesně tam chci dokončit i závod.“
Andrea Piccini: „Je to velmi hezká trať, je na ní vše – rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, prudké brždění. Je velmi dlouhá, takže je obtížné se všechno naučit. V průběhu dne jsem se ale zlepšoval a nyní si ve voze více věřím. S Tomášem se dobře známe, závodili jsme spolu v minulosti v jiné sérii (F3000 a FIA GT) a pomáhal mi. Tomáš pracoval na nastavení a vývoji, já jsem pracoval na vylepšení mých časů a zvyknutí si na okruh. Dnes jsem odjel nějakých 25-30 kol a těším se, až se tady vrátím na závod.“
Časy třídy GT1
T Enge/A Piccini 3:51.408 Aston Martin DBR9
P Lamy/S Ortelli/S Sarrazin 3:52.664 Aston Martin DBR9
O Gavin/O Beretta/J Magnussen 3:53.029 Corvette C6-R
R Fellows/J O’Connel/M Papis 3:53.174 Corvette C6-R
L Alphand/P Goueslard/J Policand 3:54.113 Corvette C5-R
F Babini/F Gollin/C Pescatori 3:54.507 Aston Martin DBR9
R Pergl/P Kox/A Vasiliev 3:55.316 Ferrari 550 Maranello
T Borcheller/J Mowlen/C Fittipaldi 3:56.695 Saleen S7R
G Gardel/P Bornhauser/J-L Blanchemain 3:58.563 Ferrari 550 Maranello
D Brabham/N Piquet/ A Garcia 3:58.935 Aston Martin DBR9
M Apicela/K Yamanishi/Y Hinoi 3:59.108 Lamborghini Murciélago
C Vann/N Smith/Y Sugden 4:04.706 Ferrari 550 Maranello