Česko: Enge vybojoval druhou řadu

Před domácími diváky se Tomáši Engemu a Robertu Perglovi, jezdcům českého týmu MENX, podařilo díky čtvrtému místu zopakovat nejlepší postavení na startu za krátké působení v šampionátu FIA GT.

Dvě sobotní kvalifikace přinesly boj o postavení na startovním roštu, lepší časy se zajížděly v ranní kvalifikaci, která se jela za chladnějšího počasí. V samém úvodu diváci marně hledali vůz se startovním číslem 57, tým se rozhodnul vyhnout obvyklému provozu na trati. Enge pak předvedl brilantní kolo, kterým zajistil čtvrté místo na startu závodu. Pak již předal vůz svému kolegovi Perglovi, který si dokázal vylepšit své maximum na Masarykově okruhu. Odpoledních pětačtyřicet minut již bylo věnováno přípravě na závod, což mimo jiné představuje zajetí pneumatik, brzdových destiček a kotoučů, dosažené časy jsou z tohoto pohledu irelevantní. Vzhledem k vyšším teplotám nebylo vylepšení časů reálné, v celém startovním poli 33 vozů tříd GT a N-GT se to podařilo pouze dvěma posádkám v zadní části výsledkové listiny své třídy.

Tomáš Enge: „Se čtvrtým místem jsem relativně spokojen, je to dobrá výchozí pozice pro závod. Ráno jsme trochu vyčkávali s vyjetím na trať, protože byla trochu špinavější a navíc v úvodu kvalifikace je vždy největší provoz. Dá se říci, že se nám tento postup vyplatil. Nastavení vozu nemůžu nic vytknout a mé kolo se velmi blížilo ideálu. Možná bych mohl být nepatrně rychlejší, ale určitě bych nevylepšil naši pozici. Navíc jsme stejně jako v minulých závodech pracovali hlavně na vyladění vozu pro samotný závod, zkoušeli jsme si ověřit strategie. Z pohledu přímého srovnání s konkurencí jsme na tom tady určitě nejlépe, věřím, že zítra můžeme s trochou štěstí bojovat o stupně vítězů. Doufám, že dnešní výsledek je tou nejlepší pozvánkou pro fanoušky, a že jich zítra přijde co nejvíce.“

Robert Pergl: „Dnes mám za sebou náročný den a na jeho průběh si nemůžu moc stěžovat. Chtěl jsem si vylepšit můj osobní rekord na zdejším okruhu a to se mi také podařilo. Sice jsem doufal, že budu ještě o něco rychlejší, ale ve dvou nejlepších kolech mě zbrzdil jiný vůz. Odpoledne již byla trať pomalejší a my jsme se hlavně připravovali na zítřejší závod, což se určitě nedá říci o všech našich soupeřích. Až na „ošoupání“ gum pro zítřejší závod, jsem pořád jel na starších pneumatikách, druhou sadu jsme si šetřili na start. Vzhledem k tomu jsem i s odpoledními časy relativně spokojen.“

Ivo Horn, technický ředitel: „Je to výborné umístění, čtvrtým místem jsme vyrovnali naše dosavadní maximum, na rozdíl od Magny Cours to však bylo na suché trati! Vůz fungoval velmi dobře, můžeme říci, že jsme z něj dostali takřka maximum. Už předem jsme byli rozhodnuti, že druhou kvalifikaci obětujeme přípravě na závod, bylo třeba zajet nové komponenty. Za volant už usednul pouze Robert, protože pro něj je každé kolo velmi důležité, Tomáš dokáže jet za každých okolností na hranici vozu. Co se týká strategie, je velmi pravděpodobná strategie dvou zastávek v boxech, ale nikdy nevíte, jestli do vývoje závodu nějak nezasáhne třeba Safety car. Dnešní výsledek je sice vynikající, ale rozhodující je závod. Nerad bych mluvil o přehnaných ambicích, hlavně je třeba dojet do cíle. Staré závodnické přísloví praví: Abyste dojeli první, musíte nejprve dojet do cíle. A totéž platí i o dalších místech.“


1. Stéphane Ortelli Marc Lieb Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:03,371
2. Andrea Bertolini Fabrizio de Simone JMB Racing Ferrari 360 Modena 2:03,424
3. Kelvin Burt Darren Turner Team Maranello Ferrari 360 Modena 2:03,894
4. Tomáš Enge Robert Pergl Menx Ferrari 360 Modena 2:04,474
5. Walter Lechner Jr. Stephane Daoudi RWS Yukos Porsche 996 GT3-RS 2:04,492
6. Guillaume Gomez Steeve Heisse Auto Palace Ferrari 360 Modena 2:04,804
7. Tim Sugden Martin Short EMKA Racing
Porsche 996 GT3-RS 2:05,050
8. Jamie Davies Tim Mullen Team Maranello
Ferrari 360 Modena 2:05,478
9. Bert Longin Gabriele Gardel Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:05,882
10. Mike Jordan Mark Sumpter Team Eurotech Porsche 996 GT3-RS 2:06,714

Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy