Pod zataženou oblohou se start nejlépe vydařil Paffettovi, jehož Mercedes se protáhl kolem Ekströmova Audi na první pozici. Na třetí místo se dostal Marcel Fässler s Opelem.
V hloubi pole došlo v první zatáčce k hromadné kolizi, ve které skončil závod pro Reutera, Capella, Aiello a Kristensena. Právě Francouz byl hlavním viníkem, neboť dostal na výjezdu na obrubníku smyk a zkřížil cestu jezdcům za jeho vozem.
Restart se obešel bez problémů a Ekström okamžitě zaútočil na Paffetta, ale Brit svoji pozici při souboji kolo na kolo udržel. Kolidovali spolu ale Margaritis a Frentzen a v případě Heinze Haralda měl kontakt následky, neboť později musel závod vzdát.
První tři zamířili velmi brzy na dotankování a vedení se ujal Alesi. V 15. kole zamířil do boxů i on. Na čele ho vystřídal již jednou u mechaniků zastavující Schneider. Alesi se zařadil před Paffetta, Ekströma a Fässlera, ale po dvou kolech a Schneiderově dalším doplňování paliva byl znovu ve vedení.
Francouzský expilot F1 Jean Alesi absolvoval svoji druhou a poslední zastávku u mechaniků 15 kol před cílem, a i když se vrátil na dráhu až na třetí pozici, jel si již v tu chvíli pro vítězství v úvodním podniku letošní sezony s mírným náskokem před dvojicí Paffett a Ekström.
Zatímco se Brit pomalu přibližoval Alesimu, na pomalejšího Švéda útočili Schneider a Jamie Green. Do cíle chybělo 11. kol, když úřadující šampion udělal velkou chybu. Při brždění byl příliš dlouhý a nátlak Bernda Schneidera přinesl ovoce. První tři místa tak patřila jezdcům Mercedesu.
Na adresu Ekströma však nutno říci, že jeho vůz nemohl být naprosto v pořádku, neboť Abt, kolega z Audi, jezdil tou dobou s loňským vozem časy skoro o vteřinu rychlejší. Z tvrdého souboje Ekström – Green profitoval třetí vzadu, Christian Abt.