Ullrich: V DTM jde o marketing, sériovou silniční techniku jsme vyvíjeli ve WEC

Odcházející šéf Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich | foto: Audi Sport Press

Odstupující sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, promluvil o nárocích v DTM. Je to sportovní duel s ostatními prémiovými značkami s marketingovým efektem, ale ne na technologickém poli.

Odcházející sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, řekl pro německý motorsport-total.com, že jeho značka v DTM nesledovala cíl vyzkoušet si potenciální techniku pro sériové vozy v závodním prostředí. Cílem angažmá je spíše vzbudit zájem zákazníků o jednotlivé modely díky úspěchů v motorsportu. "DTM nikdy nebylo technologickým polem, je produktovým marketingem. Nikdy nemělo sloužit k podpoře 'Vorsprung durch Technik' [náskok díky technice - heslo Audi]," říká Wolfgang Ullrich.

Pro zkoušení technických extravagancí Audi vždy spíše využívalo vytrvalostní závody (aktuální WEC). Se svými LMP1 prototypy ingolstadtští zkoušeli kromě jiného hybridní motory a laserová světla. V DTM šlo spíše o to porazit BMW a Mercedes, tedy konkurenty v prémiové třídě na poli silničních aut. "Produkty, které tam jezdí proti sobě, bojují proti sobě na trhu střední Evropy. To mají dělat také na závodních tratích. To byla myšlenka stojící za DTM," pokračuje Wolfgang.

DTM je marketing, o vývoj silničních aut zde nejde | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

V DTM tedy moc sériové techniky nevidíme a naopak se tam hodně prosazují jednotlivé často unifikované stavební části vozů, které se mají postarat o vyšší napětí a více změn v pořadí. "Pod kapotou je tam hodně podobností, ale myšlenkou bylo nechat proti sobě jezdit auta, která budou opticky rozpoznatelná k produktům, které máme na silnicích," zakončil Ullrich. To je tedy důvod, proč karoserie speciálů v DTM v mnohém připomínají silniční vozy, ačkoliv pod karoserií se skrývá hodně formulové techniky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy