Tvrdá práce korunována splněním snu…
Rok 2001 přihrál před skotského pilota jeho nesplněný sen. Formule 1 nyní nebyla nereálnou. Toyota se rozhodla pro velkou investici a start s vlastním týmem F1, přitom plánovala stavbu vlastního šasi i motoru. Allan byl pro ni takřka ideálním jezdcem. Měl zkušenosti s vozy F1, byl rychlý a zároveň dokázal předat inženýrům a technikům důležité informace o chování vozu. Toyota na jeho výkon z Le Mans 1999 nezapomněla a přípravou vůbec prvního vlastního monopostu byl pověřen právě Allan.
Úspěch se nedostavil, vystřízlivění ano…
Po roce příprav a intenzivních testů byl Allan McNish jmenován druhým jezdcem vedle zkušeného Miky Sala a ve svých 32 letech konečně debutoval v Grand Prix Austrálie 2002 s vozem Toyota TF102. Sympatický Allan se v konkurenci nejlepších pilotů planety neztratil, ale také nevynikl. Odvedl práci, na kterou u něj byli všichni zvyklí, totiž práci solidní. Nicméně nezískal žádný mistrovský bod ani výraznější úspěch, a vedení stáje mu již kontrakt více neprodloužilo.
Lví podíl na úspěšné sezoně patřil Allanovi…
Skot se nikdy netajil tím, že než pracovat pro stáj bez perspektivy, raději v F1 nebude vůbec. Místo v lepším závodním monopostu nezískal, ale využil jeho služeb Flavio Briatore, jenž ho znal z předchozí spolupráce u Benettonu. McNish tak usedal v roce 2003 do třetího vozu Renault při volných pátečních trénincích a působil coby testman francouzské stáje. Přesto nebylo testování nejrychlejších vozů tím, po čem Allan toužil, jeho životem jsou závody, navíc chtěla francouzská veřejnost v týmu Francouze a Montagny ho pro následující sezonu nahradil.
Allan sestoupil tam, odkud vystoupal…
Sportovní vozy se staly opět jeho doménou v sezoně 2004 a kontrakt získal u továrního týmu Audi. Důvěru nezklamal zvítězil s Belou, Kafferem a špičkovým Audi R8 v 12hodinovém závodě v Sebringu. Slavnější ze dvojice slavných závodů, tedy Le Mans, se ale Allanovi nevydařil. Od úvodu byla tatáž posádka v boji o vedení, bohužel Allan havaroval ve vlásence Porsche po smyku na olejové skvrně. Vůz sice dovezl do boxů, ale zbytek závodu trávil v péči lékařů. Nehoda si vyžádala naštěstí pouze dočasný klid a Skot se mohl po zbytek sezony soustředit na start s R8 v šampionátu Le Mans Endurance Series.
Statistické údaje:
Národnost: skotská
Datum narození: 29. listopadu 1969
Místo narození: Dumfries (Skotsko)
Bydliště: Monte Carlo (Monako)
Výška: 165 cm
Váha: 58 kg
Osobní www stránky: www.allanmcnish.com
Debut v F1: GP Austrálie 2002
F1 Počet startů: 17
F1 Počet bodů: 0
F1 Počet vítězství: 0
F1 Pole Position: 0
F1 Nejrychlejší kola: 0
F1 Stupně vítězů: 0
F1 První vítězství: -
F1 Počet titulů: 0
Kariéra chronologicky:
1981-1986 motokáry
1987 britská Formule Ford / 3. místo celkově
1988 britská Vauxhall Lotus / šampion
1989 britská Formule 3 / 2. místo celkově
1990 FIA F3000 / 4. místo celkově, test F1 McLaren
1991 FIA F3000 / 16. místo celkově
1992 FIA F3000 / 11. místo celkově
1993 F1 Benetton – testovací jezdec
1994 F1 Benetton – testovací jezdec
1995 FIA F3000 / 7. místo celkově
1997 IMSA, vozy GT
1998 FIA GT / 5. místo celkově, vítěz 24h Daytony a 24h Le Mans
1999 24h Le Mans, 2. místo
2000 ALMS / šampion, 2. místo 24h Le Mans
2001 F1 Toyota – testovací jezdec
2002 F1 Toyota / bez bodu
2003 F1 Renault – testovací jezdec
2004 LMES, vítěz 2. závodů, vítěz 12h Sebring
* Aktualizace 8. března 2005
Foto: Allan McNish