Jezdci F1 se občas snaží prodlužovat svoji závodní kariéru ještě v DTM. Jezdci jako Keke Rosberg nebo Hans-Joachim Stuck slavili dokonce velké úspěchy. Také od znovuzrození DTM v roce 2000 se představitelé společnosti ITR, promotéra série, hodně snaží, aby do DTM dostali velká jména.
Aktuálně jezdí v DTM dva jezdci se zkušeností z F1 - Timo Glock a Paul di Resta (ten ale do F1 odešel po zisku titulu v DTM). Jenže titul mistra DTM se žádnému bývalému pilotovi F1 od roku 2000 nepodařilo vyjet. Kde je problém? Pascal Wehrlein má za to, že zná důvod. Čerstvě korunovaný mistr DTM ví, o čem mluví - během roku toho ujel hodně na simulátoru Mercedesu a svezl se už také s monopostem (Mercedesu i Force Indie) přímo na okruhu.
Jemu osobně přesedání mezi jednolivými vozy problém nedělalo. Možná i proto si vyvinul teorii, proč jezdci z F1 nemají v DTM na růžích ustláno: "Myslím, že největší rozdíl je v tom, že v DTM ještě nejsem tak dlouho. Proto mi nepříjde přesedání mezi vozy F1 a DTM tak obtížné. Jezdci jako Ralf Schumacher, David Coulthard nebo Mika Häkkinen jezdili dlouhá léta v F1, to se potom mění jezdecký styl hůř," řekl mladík pro Sky Sport.
Z výše zmíněných jezdců vyhrál závod DTM pouze Mika Häkkinen (před ním se to povedlo ještě Jeanu Alesimu). Schumacher se jednou postavil na podium a Coulthard nezvládl ani to. V DTM nezazářil ani Hein-Harald Frenzen. Obecně tedy zůstávájí jezdci z F1 za očekáváním.
"Když jezdíte dlouhá léta jednu závodní sérii, tak si pro ní vyvinete závodní styl," to by mohlo vysvětlovat i problémy Paula di Resty, který po návratu do DTM stále hledá formu, která jej dovezla k titulu v roce 2010 (tedy před odchodem do F1). I když se vozy DTM svým chováním hodně blíží fomulovým strojům, Pascal Wehrlein upozorňuje na rozdíly: "DTM chce jiný jezdecký styl, proto mělo tolik jezdců problémy."