Sezona 2015 pro DTM značí novou éru. Poprvé od roku 2002 se jezdí dva závody za víkend. Sportovní ředitel BMW, Jens Marquardt, využil času před finálovým závodem na Hockenheimu, aby krátce shrnul dosavadní postřehy týkající se nového formátu závodních víkendů. "V zásadě věřím, že tento formát dvou závodů za víkend je dobrý. Vedlo to k požadovaným změnám.
Otázku teď zůstává, jestli konstalace, kterou teď máme - krátký závod bez zastávky a delší závod se zastávkou - je správnou variantou," popisuje Jens Marquardt. V minulosti se v DTM sice už jezdily dva závody, ale oba měly stejnou vzdálenost. Před nějakými častými změnami formátu ale Jens varuje: "Věřím, že stabilita je důležitým tématem. Je to důležité také pro diváky. Během let byli naučení vždy sledovat v neděli ve 14:00 hodin DTM v ARD [německá televize]. Teď jsme s tím pohnuli a musíme se hodně vynasnažit, aby si lidé zase nově zvykli."
Start jednotlivých závodů se během roku docela měnil. To může odradit zvláště příležitostné diváky. Například na Nürburgringu se jely oba dva závody kolem poledne, v Rakousku k večeru a odpoledne. Po sezoně by tak mohlo být analyzováno, které vysílací časy byly nejzajímavější. "Je tu samozřejmě mnoho faktorů: Źádná Bundesliga atd. Ale fungovalo to velmi dobře, zvláště v sobotu. Stabilně jsme měli [na ARD] více než milion diváků a z části dvojnásobný podíl sledovanosti."
Třetí závod za víkend by už ale byl i dle Marquardta moc: "To je těžké, protože pak bychom se museli podívat na celkové výkony motorů. Během dvou závodů, které během víkendu máme, jsme se zvedli z 10 na 18 závodů. Najedete spoustu kilometrů a motory jsou konstruovány na zcela jinou délku výkonu."
"To musí člověk velice opatrně zvážit. Zcela určitě chceme skvělý produkt DTM pozvednout ještě výše a dále jej rozšířit, podíl sledovanosti a rozsah zvýšit." Dle šéfa BMW pro motorsport je DTM "nejlepší závodní sérií cestovních aut na světě". Před letošní sezonou Deutsche Tourenwagen Masters však mnozí poukazovali na to, že dva závody za víkend mohou přinést také dvojnásobnou zátěž pro týmy. Hodně se mluvilo o tlaku na mechaniky a možných velkých nákladech v případě, že by došlo k nějakému většímu poškození auta v sobotu.
Jens Marquardt ale hovoří jasně: "Během závodního víkendu jsem si poseděl se šéfy svých čtyř závodních týmů déle. Bavili jsme se o tom a vlastně nikdo si nemyslí, že je to teď horší." Mezi závody je pro mechaniky dostatečný čas na odpočinek, v této době stejně nesmí na autech pracovat, což je dle Němce dobře. "Známe všechny naše lidi. Když jim dáte pět hodin na práci na autě, tak pracují také pět hodin na tom, aby ji odvedli co možná nejlépe. Když jim dáte deset, tak na tom pracují deset a když jim dáte dvě, tak na tom pracují jen dvě."
"Myslím, že formát se přeměnil dobře i pro týmy. Nic nevedlo k nějakým velkým přetížením nebo tak něco." Že podobný systém funguje, ukazují zkušenosti z NASCAR. "Tam se pak garáže jednoduše zavřou a lidé musí takříkajíc odejít. Podle mě to není špatný kořen.
Ojediněle chcete sledovat nějaké výjimky. Když nějakému autu při nějaké nehodě odlétnou všechny části, tak se musíte podívat, jak se to dá dát do pořádku, protože samozřejmě chcete, aby auto startovalo. Letos jsme ale udělali dobrý krok a to pro všechny zúčastněné. Nemyslím si, že by tím produkt trpěl," uzavřel Jens.