Tři značky, které se v DTM prezentují, se v minulosti shodly na tom, že by od sezony 2017 používaly dvoulitrové čtyřválce s turbem. Sezona 2016 by tak měla být poslední pro aktuální V8. Nové jednotky by měly produkovat kolem 650 koní, což je takřka o 200 více než ty současné.
Nicméně dle německého Auto Motor und Sport Mercedes AMG zablokoval vývoj nového motoru, na jednání s Audi a BMW mělo být dohodnuto odsunutí jeho nasazení až na rok 2019. Toto Wolff, šéf Mercedes Motorsport, obhajuje toto rozhodnutí, které bylo učiněno z důvodu vysokých vývojových nákladů.
"Věříme, že hodnota zábavy v DTM nebude zavedením nového motoru nijak signifikantně změněna, nicméně náklady budou, a to je důvod, proč se s oběma dalšími výrobci snažíme o alternativní scénář," řekl Wolff.
Jeden člověk obeznámený se situací řekl, že vývojový proces je v pokročilé fázi a dle něj není pravděpodobné, že by náklady nějak výrazně vzrostly. To podporuje nejrůznější (dosti divoké) zvěsti o tom, že Mercedes přemýšlí o odchodu z DTM a oddálením nasazení nových motorů chtějí stuttgartští dosáhnout toho, aby už nové motory nemusely vyvíjet, ale na druhou stranu "upotřebili" nově představený model.
Toto Wolff s tím samozřejmě rezolutně nesouhlasí: "Mercedes chce zůstat v DTM a společně s dalšími výrobci sérii přidat novou vizi." Zdržení ve vývoji nových motorů také oddaluje příchod nové série “Class One”, která má vzniknout jakousi fúzí DTM, japonských Super GT a amerických IMSA. Očekávalo se, že první společný podnik by mohl být právě někdy v roce 2017.