Za dvojicí Audi s podporou Red Bull následovali Albers, Kristensen, Fässler, Pirro, Paffett, Dumbreck, Frentzen a expilot F1 Jean Alesi uzavíral Top10.
V prvních zatáčkách se nedařilo Frentzenovi, jenž se propadl až na 9. pozici a problémy měli Biela, Reuter a Aiello. Ze závodu také odstoupil jediný český zástupce Jaroslav Janiš, kterého znovu pravděpodobně zradila technika jeho loňského Mercedesu.
Vzájemně těsné souboje probíhaly mezi Pirrem a Paffettem, Scheiderem a Alesim. Paffett ve 4. kole Itala po pěkném manévru udolal.
Albers nedobrzdil a poslal Tomczyka do smyku, přičemž si poškodil svůj Mercedes. Z tábora Audi bylo vidět rozčilená gesta, Albers byl během 3 kol u dvou jejich jezdců, kteří měli nečekané problémy. Stejně jako Paffett v minulém závodě, tak i Albers získal penalizaci průjezdu boxy za poškození druhého jezdce.
Ve 14. kole ukončil svůj pokažený závod, a také boj o titul Christijan Albers. O kolo později zajel k mechanikům podruhé i vedoucí Ekström, jenž se poté vrátil znovu do vedení. V polovině závodu probíhala pěkná bitva mezi dvěma Mercedesy Alesiho a Schneidera a třemi Opely Frentzena, Scheidera a Dumbrecka o místa v druhé polovině první desítky.
V závěru závodu se již pořadí na bodovaných pozicích nezměnilo a zpočátku dramatický závod dojelo zbývající startovní pole v poněkud nudnější dohře. Ta však byla vystřídána bouřlivou oslavou vítěze závodu. Švéd protáčel kola své Audi A4 a zahalil pitwall svého týmu Audi Sport Team Abt do dýmu.
Druhý Tom Kristensen v této soukromé oslavě Ekströmovi vydatně pomáhal a třetí pozicí nezachránil Gary Paffett ani matematické šance na letošní titul. Heinz Harald Frentzen získal v Brně své první body do celkového pořadí a doufejme, že již nastal onen zlom, o kterém jezdec mluvil. Nyní by již tak měl být trvale mezi nejlepšími…