2,3 kilometru dlouhý okruh má s Monte Carlem nejednu podobnost. Tou základní je, že se jedná taktéž o trať uvnitř města a diváci mají k vozům a jezdcům blíže, než v jiných dějištích seriálu. Tou druhou a neméně významnou je pak prestižnost právě tohoto podniku, kde se prezentují automobilky Mercedes Benz, Opel a Audi před svými partnery se vší pompézností.
„Atmosféra je zde jedinečná a takové množství fanoušků je bonusem a další motivací,“ říká Volker Strycek, ředitel Opel Motorsport.
Manuel Reuter startující za tým OPC Team Holzer dodává: „V minulosti jsem zde jezdil s cestovními vozy a prototypy. Zpětně vzpomínám na kvalifikace, kdy jsme letěli po rovince s výkonem 900 koní a prudce brzdili do vlásenky... Norisring je vždy něco speciálního.“
Dráha se dvěma vlásenkami a jednou šikanou může budit dojem jednoduché tratě, ale opak je pravdou a nalezení správného nastavení je poměrně obtížné. „Potřebujete mít ideální vyvážení při prudkém brždění a naopak i hodně trakce, celý vůz musí být hodně dobrý. Díky tomu je pro mne Norisring jedním z nejtěžších okruhů,“ říká Marcel Fässler z OPC Team Phoenix.
Foto: dtm.de
Norisring je něco výjimečného
Pátý závod letošního šampionátu hostí okruh Norisring, jenž je přezdíván "německým Monakem".