Závodní den na Lausitzringu nabídnul podle očekávaní vyrovnaný závod s těsnými souboji. Ráno svítilo sluníčko a zahřívací trénink potvrdil vyrovnanost startovního pole, hned šestnáct nejlepších jezdců se vešlo do jediné sekundy, mezi nimi nechyběl ani Janiš. Předstartovní show opět nabídla skvělou podívanou, nadšení diváci, kterých v průběhu víkendu přišlo 74 000, byli místy tak hluční, že přehlušili i řev motorů. Start závodu byl nabitý událostmi, z pole position startující Christijan Albers přišel o vedení ve prospěch Mattiase Ekströma. Skvělý start měl pozdější vítěz Gary Paffet, který poskočil ze sedmého na čtvrté místo. Také došlo k několika kolizím, které řadě jezdcům zkazily závod, jedním z postižených byl bohužel i Janiš. Hned na startu ho zasáhnul Stefan Mücke a kontaktem mu zlomil pravé přední křidýlko, kvůli čemuž byl vůz následně nedotáčivý. Jednou z obětí kolizí byl i Janišův týmový kolega Bernd Mayländer, který měl ještě méně štěstí než Janiš a musel odstoupit. Albers se snažil udržet Ekströmovi co nejblíže, ale ve druhém kole vyjel z trati a ztratil. Ekström si však nemohl dovolit nějaký odpočinek, protože na místo pronásledovatele se posunul Paffett, který ho tvrdě stíhal. Tato dvojice se odpoutala od ostatních a ani zastávky v boxech nezměnily rozložení sil. Paffett se několikrát pokusil o předjetí, ale nebyl úspěšný, po poslední zastávce byl jeho útok nakonec úspěšný. Albers zajel několik rychlých kol a dokázal se dotáhnout na švédského jezdce. Několikrát se pokusil na Ekströma zaútočit, ale ten bránil svou pozici s maximální vervou. Vozy se několikrát dotkly, ale oba jezdci vyvázli bez následků. Závod vyhrál Paffett, který se stal prvním jezdcem, který letos dokázal vyhrát dva závody. Janiš na začátku závodu podstoupil několik těsných soubojů a v závěru závodu dokázal trochu snížit ztrátu na Winkelhocka, který byl nejlepším jezdcem s loňským vozem. Český jezdec bojoval s poškozeným vozem a nakonec dojel na 17. místě.
Jarek Janiš: „Byl to obtížný závod a jsem dost zklamaný. Mücke do mě totiž najel hned po startu, jako bych tam vůbec nebyl! Kontakt poškodil příď vozu, přišel jsem o jedno křidýlko, což znamenalo ztrátu přítlaku. To vedlo k nedotáčivosti a vůz se těžko řídil. Snažil jsem se udržet kontakt se skupinou vozů přede mnou, ale s rozhozeným vyvážením to nebylo možné. Někdo do mě potom najel zezadu a vytlačil mě, tím jsem ztratil několik míst. Po celý závod jsem jel tak rychle, jak to jenom šlo a nedotáčivost jsem se snažil potlačit přehřátím zadních pneumatik, což pomohlo. Nebyl to nejlepší závod, ale aspoň jsem tentokrát dojel do cíle. Tým odvedl při zastávkách dobrou práci a doufám, že příště dosáhneme lepšího výsledku.“
Arno Zensen, šéf týmu: „Velká škoda! Po celý víkend jsme byli rychlí, bohužel to neplatilo pro závod, ale to nebyla Jarkova chyba. Mücke do něj narazil na startu a s poškozeným vozem nemohl jet rychleji. Nepotřebujeme štěstí, abychom ukázali naši rychlost, vše co potřebujeme je to, abychom neměli smůlu.“
Karl Jennings, Janišův inženýr: „Upřímně řečeno, závod pro nás skončil hned na startu. Náš vůz byl bez Jarkovy viny poškozen a bylo hotovo. Těžko jsme potom mohli něco dělat, poškozený vůz v závodu neopravíte. Jarek ukázal dobrou rychlost, hlavně v posledním sprintu, ale bohužel to nestačilo.“
BPA sport marketing, a.s.
www.jarek-janis.cz
Nehoda na startu zkazila závod
Jarek Janiš z týmu Sonax Dark Dok AMG-Mercedes dojel na Lausitzringu na 17. místě, v celém závodu musel bojovat s poškozeným vozem po nezaviněné startovní kolizi.