Janiš míří na oblíbenou trať

Janiš, Jaroslav | foto: dtm.de

Jarek Janiš absolvuje o víkendu druhý závod šampionátu DTM, který hostí portugalský okruh Estoril

Český jezdec týmu Sonax Dark Dog AMG Mercedes s napětím očekává závod na své oblíbené trati a chce navázat na výkon z Hockenheimu.


Po dvoutýdenní přestávce se znovu roztáčí kola šampionátu DTM, týmy letos poprvé vyrazí závodit mimo Německo. Janiš mezi závody pokračoval ve fyzické přípravě a vedle toho stihl i taxi jízdy v Brně. Díky soutěži agentury BPA sport marketing a.s. si mohli fanoušci, kteří v zakoupili nejvíce lístků na zářijový závod DTM v Brně, vyzkoušet pocity jezdců DTM a sledovat Janiše při práci v kokpitu.

Úvodní závod na Hockenheimu přinesl triumf Garyho Paffetta a nového AMG-Mercedesu třídy C, Janiš dojel nejlépe z jezdců řídících loňské vozy AMG-Mercedes CLK. Mladý český jezdec se v závodu prezentoval stabilními a rychlými časy, které jsou povzbuzením do dalších závodů. Ten nejbližší se koná tento víkend v Estorilu, kde Janiš odkroužil při zimních testech přes 1000 kilometrů.

„Estoril patří mezi mé nejoblíbenější okruhy, jezdím tam hodně rád. Všichni budou v jiné situaci než na Hockenheimu, protože v Estorilu proběhlo oficiální zimní testování. Najeli jsme tam dost kilometrů a myslím, že máme dobré základní nastavení vozu. To se bude dále dolaďovat podle počasí. V kvalifikaci bude důležité najít si místo na trati, protože už v Hockenheimu bylo vidět, že při měřených kolech bývá hodně rušno. První závod ukázal, co se dá očekávat, rád bych navázal na dobrý výkon,“ říká Janiš a k trati dodává: „Estoril je hezký tím, že nepatří mezi dnešní typické okruhy. Jsou tam rychlé zatáčky, jezdí se nahoru a dolů, měnící se sklon tratě zvyšuje pro jezdce atraktivitu. Důležitá je co nejčistší jízda, protože v rychlých zatáčkách se každá chyba hodně projeví na čase. Osobně mám nejraději úvodní pasáž pravých zatáček, kde trať začíná klesat. Ošidná je šikana, kde není snadné najít nejlepší stopu.“

Okruh Estoril leží zhruba 25 kilometrů na západ od hlavního města Portugalska Lisabonu. V osmdesátých a devadesátých letech hostil 13 Grand Prix vozů formule 1. V současné době jsou pro Estoril, jinak známé letovisko na pobřeží Atlantického oceánu, největšími událostmi závody světového šampionátu silničních motocyklů a právě DTM.

Letošní rok je ve znamení návratu DTM, které do Portugalska zavítalo pod hlavičkou ITC v letech 1995 a 1996. Tehdy se jely o jednom závodním víkendu dva závody, v roce 1995 triumfovali jezdci Mercedesu, v prvním závodu zvítězil Bernd Schneider, druhý závod se stal kořistí Jana Magnussena. O rok později měly oba závody jediného vítěze, kterým byl Alessandro Nannini s Alfou Romeo.

V průběhu závodního víkendu dojde také k uctění památky Ayrtona Senny da Silvy. V sobotu 1. května totiž uplyne přesně deset let od jeho tragické nehody v Imole. Senna měl k Estorilu a Portugalsku zvláštní vztah, nejenže portugalština je pro Brazilce rodnou řečí, ale připsal si tam své první vítězství ve formuli 1. Dne 21. dubna 1985 Senna dovedl za silného deště do cíle svůj černozlatý Lotus na prvním místě.

Pozornost určitě vzbudí i přítomnost vycházející hvězdy formule 1 Jensona Buttona. V rámci tohoto víkendu DTM se totiž jedou také závody Honda BPI Cupu a Button by měl v neděli usednout do jednoho z vozů Honda Civic Type R, se kterým odjede několik demonstračních kol.

Druhý závod šampionátu DTM 2004 - Estoril
Termín: 30. dubna - 2. května 2004
Délka okruhu: 4183metrů
Délka závodu: 37 kol = 154,771 km

Pole position 2003: nejelo se
Rekord dráhy DTM (platí pro závod): Nicola Larini, Alfa Romeo 1:42,65 v roce 1995

Časový program, středoevropský čas (místní čas má o hodinu méně)

Pátek
10:00-10:15 – Roll out
11:00-12:30 Test 1
15:00-16:30 Test 1

Sobota
11:00-12:00 Volný trénink
13:00-13:20 Kvalifikace
13:30-14:00 Superpole

Neděle
9:30-10:00 Zahřívací trénink
14:00 Start závodu


BPA sport marketing, a.s.
www.jarek-janis.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy