Další novinkou je opuštění používání tzv. option pneumatik. Celý víkend se tedy pojede na jedné sadě pneumatik, kterou bude opět dodávat výhradní dodavatel pro DTM, společnost Hankook. ITR oznámilo, že každý jezdec bude mít k dispozici jenom 4 sady pro oba závody i obě kvalifikace (dříve bylo možné použít 5 sad).
To samozřejmě platí v případě suchého závodu. Povinná zastávka na výměnu pneumatik v boxech bude jenom v neděli. Cílem je udělat závod pro diváky přehlednější (opuštění dvou sad pneumatik). Promotér chce také vidět víc předjížděcích manévrů, proto rozšiřuje možnost používání DRS (Drag Reduction System).
Jezdci jej smějí použít třikrát v jednom kole. K dispozici budou mít piloti tento systém, pokud při překročení cílové rovinky bude odstup na před nimi jedoucí vůz menší než 2 vteřiny. Sklopení křídla také bude výraznější, náklon bude až 18 ° (dříve bylo 16 °). Cílem je dosáhnout vyšší maximální rychlosti.
Změny komentoval Hans Werner Aufrecht, zástupce promotéra série: "V první řadě chceme divákům nabídnout napínavé závodění a skvělou zábavu. K tomu patří předjížděcí manévry na trati a napětí až do posledního kola. DTM se chce neustále rozvíjet, aby bylo jednou z nejatraktivnějších závodních sérií na světě."