Jak přesně budou formáty dvou oddělených závodů vypadat, to ani Marquardt ještě nemůže říci. "Na tom ještě stále společně s ostatními pracujeme," prozrazuje o vyjednávání mezi jednotlivými výrobci - BMW, Audi a Mercedesem - a promotérem ITR a DMSB. Je ale pravděpodobné, že jeden závod bude spíše sprintem (sobotní) a druhý (nedělní) bude hlavní.
Jisté ale je, že v pátky, během kterých byl doposud na programu jen rollout, budou sloužit k trénování. "Opět se jedná o třídenní víkend. Lidem na místě to tak nabídne skvělý motorsport během tří dní. Jsem napjatý, ale jsem si jistý, že to bude mít velmi dobrý ohlas." Dodatečné závody jsou ovšem spojeny s dodatečnými náklady. Nicméně právě náklady chce DTM dále snižovat. Neodporují si tato trvrzení? Dle Marquardta ne.
"Letos jsme na Zandvoortu zmrazili auta a pojedeme s nimi i nadále tak, jak byla letos homologována," připomíná sportovní šéf BMW zákaz dalšího vývoje. Kromě toho došlo ke zrušení některých testovacích dní, které se samozřejmě pojily s nemalými náklady."Závody jsou stále něčím odlišným od testů, ale momentálně vycházíme z toho, že jsme to všechno vybalancovali."
Čím víc závodů, tím víc akce. Šéf BMW dva závody za víkend schvaluje
Co se ale stane, když bude mít někdo v prvním závodu nehodu? Uvidíme pak ve druhém závodu na startovním roštu volná místa, nebo provizorně opravená auta (to by nelibě nesla především PR oddělení zúčastněných premiových německých značek)? "Na to se musíme podívat. Během tří let se nám nikdy nestalo, že bychom měli auto po závodě v takovém stavu, že by se muselo všechno postavit nově. Vycházím z toho, že tomu tak bude i příští rok."
Nějaká náhradní auta by ke slovu ale přijít v žádném případě neměla. Neodpovídalo by to filozofii snižování nákladů. Spíše se jeví jako pravděpodobnější nalezení rozumného časového okna pro parc fermé, samozřejmě po dohodě s DMSB. "Tady se budeme muset společně s DMSB podívat, od kdy a v jakém rozsahu se bude moci opět pracovat, nebo jestli se bude jednat jen o kosmetické úpravy."