Na Oscherslebenu pak 25 letý mladík neměl štěstí. Kvůli technickým problémům byl až 19., to však byla jeho jediná nula v letošní sezoně. V Maďarsku se po dalším vítězství vrátil zpět do čela výsledkové tabulky. Na Norisringu a v Moskvě svoje bodové konto po zisku šestého a čtvrtého místa dále zvýšil. Vítězstvími v Rakousku a na Nürburgringu se z Němce stal jasný kandidát na titul číslo 1. V Holandsku byl jezdec BMW druhý a sezonu zakončil pátým místem na Hockenheimringu.
V deseti závodech tak Marco Wittmann získal hned o 50 bodů více než druhý v pořadí, Mattias Ekström. Titul si tak plně zasloužil. "Byla to super skvělá sezona. Díky vítězství na Hockenheimu jsme měli opravdu dobrý start, bylo to také první s M4. Pak jsme mohli vyhrát ještě třikrát. Až na Oschersleben jsem byl neustále v TOP6. V kvalifikaci jsem byl devětkrát v Q3. S tím člověk nemůže být nespokojený," říká Marco pro německý motorsport-total.com.
Takto zvenčí to vypadalo, že měl Wittmann nad konkurencí velký náskok. Tak jednoduché to ale nebylo. "Ne, nikdy. Možná, že to zvenčí vypadalo někdy jednoduše, ale tak to není. Už kvalifikace je vždy výzvou, dostat se do Q3 nebo nakonec na pole position je výzvou. Časy jsou tak těsné, že se sebemenší chybou stojíte hned v půli pole nebo až na samém konci. Člověk se musí stále znovu motivovat, aby neustále podával svoje výkony."
Důležitým stavebním kamenem byla kvalifikace. Až na finálovém závodu sezony, kdy už bylo o titulu dávno rozhodnuto, stál Martin ve středu pole - na 13. místě. Po takto silné sezoně se nabízí otázka, co by se dalo pro příští rok ještě zlepšit? Wittmann je společně s BMW jasným favoritem sezony a všichni je budou bedlivě sledovat. "Ještě jsem nad tím nepřemýšlel. Teď si to užívám. Během zimy je dost času popřemýšlet o další sezoně."