To, že mistr DTM z let 2008 a 2009 neukázal svůj potenciál, je jasné. Jeho letošním maximem je třetí místo z Zandvoortu. Ve třech závodech cíl závodník týmu Phoenix ani neviděl a ve zbývajících šesti dojížděl běžně na bodech. Od léta se ale Němci začalo dařit o něco lépe, což ukazují i jeho kvalifikační výsledky - páté místo z Nürburgringu, čtvrté z Lausitzringu a osmé z Hockenheimringu.
"Ve druhé polovině sezony jsme standardně dojížděli na bodech a bývali jsme konstantně v TOP10. To je každopádně pozitivním pocitem ohledně toho, že směr jsme měli dobrý. Spolupráce s týmem byla také neustále lepší a lepší," říká Timo Scheider pro německý motorsport-total.com. Se ziskem 44 bodů zakončil 36 letý jezdec sezonu na deváté příčce. "Na jednu stranu je škoda, že už je sezona pryč, ale na druhou můžeme natankovat energii a zanalyzovat dobré a špatné věci. Snad se poučíme z našich chyb a příští rok se nám bude dařit lépe."
Jen těžko můžeme předpokládat, že by se před příští sezonou nějak zásadně změnilo rozložení sil v DTM, protože přes zimu nejsou povoleny nějaké zásadnější změny. Jen připomeňme, že Mercedes v Holandsku nasadil inovovanou verzi, na kterou měl výjimku. Šušká se, že ale zatím neukázal plný potenciál těchto úprav. Audi a BMW mohou své vozy změnit jen málo. Takže i v roce 2015 budou o výhře nebo prohře rozhodovat malé detaily.
"Můžeme vycházet z toho, že Mercedes bude silný. O tom jsem na 100% přesvědčený. Myslím, že můžeme některé maličkosti zlepšit, ačkoliv žádné velké úpravy dělat nemůžeme. Stále se ale můžeme zlepšit. Kdybychom letos vypustili Marca Wittmanna, tak u nás letos nemůžeme mluvit o špatném roce. Marco to všechno prostě dělal o hodně lépe, než jeho kolegové. Musíme se ale samozřejmě také zabývat tím, že proti nám pojede i příští rok."
Dle Scheidera budou detaily rozhodující. Všímá si také toho, že Wittmann až na závod na německém Oscherslebenu dojel při své cestě za titulem vždy v TOP6. "Přál bych si, abychom nalezli více konstantnosti. Abychom našli okno v nastavení, o kterém bychom věděli, že bude fungovat i o příštím víkendu. Neustálé vrcholy a pády mě znervózňují. Na jednu stranu je to dobré, když člověk neví, co přijde o příštím víkendu. Je ale také těžké odevzdávat jakékoliv prognózy a něčemu se přizpůsobit."
Timovi by se vítězství určitě hodilo, vždyť naposledy vyhrál v italské Adrii 2010. Celkově tento zkušený jezdec v DTM vyhrál šest závodů a dva tituly.