Příští rok by měly být závody DTM pro fanoušky více pochopitelné. To si daly pro sezonu 2015 za cíl představitelé promotéra šampionátu ITR, DMSB (Deutschen Motor Sport Bundes) a zástupci značek. Diskutuje se o více možných změnách, na jednom se však shodli - na konci používání rozdílných směsí pneumatik.
O výsledcích se musí rozhodovat na trati a od začátku musí být jasné, kdo bojuje o vítězství
"Už nebudeme mít žádné pneumatiky option, o tom panuje všeobecná shoda. Náš partner Hankook vyvinul skvělé gumy, které se jezdcům líbily. Jenže ty nedokázaly do závodů vnést požadované dodatečné napětí. Letos jsme měli prakticky dvě půlky závodu.
Sice to bylo přehlednější než vloni, ale ne perfektní. Chci, aby i televizní divák, který nestihne začátek závodu, byl ihned v obraze a věděl hned od začátku, kdo bojuje o vítězství," zdůvodňuje tuto volbu šéf ITR, Hans Werner Aufrecht. Celkově ale Němec hodnotí sezonu 2014 pozitivně, viděli jsme několik opravdu zajímavých závodů a také souboj mladší a starší generace jezdců.
O výsledcích se musí rozhodovat na trati a od začátku musí být jasné, kdo bojuje o vítězství
"I tak je ale před námi přes zimu hodně práce, protože fanoušci s námi, především v první polovině roku, nebyli spokojení. Budeme na tom pracovat. Závody se musí rozhodovat za volantem na trati a ne u počítačů nebo dokonce u zeleného stolu.
Asi od poloviny sezony jednáme my, ITR, DMSB, zástupci značek, jezdců i náš televizní partner, ARD, u jednoho stolu. Teď máme spoustu nápadů, které v budoucích týdnech proměníme v konkrétní návrhy."