Nemá Mercedes výjimku na vývoj moc dlouho?

Juncadella, Daniel | foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap

Po poměrně silných výkonech Mercedesu na skoro všech zatím odjetých tratích, se bude asi hodně hlasitě debatovat o udělené výjimce pro další vývoj pro výrobce ze Stuttgartu.

DTM si vždy přálo vyrovnaný boj všech zúčastněných značek - v této chvíli tedy Audi, Mercedesu i BMW. Z těsných soubojů kolo na kolo totiž serie získává popularitu. Když se zkraje sezony zdálo, že Mercedes nebude asi zbývajícím dvěma značkám stačit, tak stuttgartští dostali výjimku pro další vývoj. I přes homologaci vozu a s ní spojenou stopku ve vývoji auta mohou u Mercedesu až do závodního víkendu na holandském Zandvoortu pracovat.

Mercedes toto povolení dostal zkraje sezony od svých rivalů. Od té doby se toto rozhodnutí dost přetřásá ze všech stran, nakonec Mercedes byl na skoro všech tratích slušně konkurenceschopný. Z původně proklamované ztráty sekundu nebo ještě více na kolo tak není skoro nic. Novými díly bylo v posledních týdnech navíc vybaveno jen jedno auto. Které to bylo? To je přísně tajné. Nějaký velký rozdíl ale vidět nebyl.

"Celé tajemství bylo v nastavení podvozku. Hrajeme si s tím. Když budu upřímný: Ještě vlastně skoro nic o potenciálu našeho auta nevíme. Možná, že jsme pracovali špatným směrem, možná ne. Myslím, že toho z našeho auta můžeme dostat ještě více, než jsme doposud ukázali. Věřím, že s tímto nastavením podvozku jsme udělali velký krok,"
říká Wolfgang Schattling, šéf Mercedesu v DTM.

Zůstává tedy potenciál C-Klasse Coupé stále nevyčerpán? Je toho v autě tolik, co v Audi RS5 DTM a nebo BMW M4 DTM? Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by měl Mercedes díky výjimce slušnou výhodu s ohledem na vývoj pro sezonu 2015 slušnou výhodu. Před závodem na Zandvoortu budou speciály třícípé hvězdy definitivně homologovány, pak už nebude mít ani jedna ze značek až do konce příští sezony šanci něco měnit.

"U Mercedesu vidíme, že autu rozumějí stále lépe. Ze setupu dostávají maximum," říká na adresu svých konkurentů sportovní šéf BMW, Jens Marquardt. U Audi už z formy Mercedesu tak nadšení nejsou: "Co dělají, to nevíme. Je to věc mezi Mercedesem a DMSB. Rozestupy jsou dále minimální. Takže toho moc nepotřebují," říká sportovní ředitel Audi, Dieter Gass.

Mercedes se také po odchodu dlouholetého technického šéfa a předsedy HWA, Gerharda Ungara, rozhodl pro projekt v DTM povolat své zkušené a silně uznávané techniky z Formule 1, kde aktuálně dominuje, to se ovšem dalo očekávat a velké změny formy můžeme ještě čekat. Do závodu v Holandsku by se na autech měla objevit přepracovaná aerodynamika. Bude to Mercedesu stačit na úplnou špičku?

"K tomu radši nebudu nic říkat,"
říká jezdec Audi, Timo Scheider. "Je těžké říci tady a teď nějaký férový komentář. Můžeme reptat a říct, že je to nefér vůči těm, kteří v zimě investovali hodně času a peněz. Na jednu stranu je to tak. Na druhou stranu jsme všichni na jedné lodi. Musíte se dívat i přes okraj talíře. Pokud 'milovaný pan Mercedes' po půlce sezony řekne, že je na tom stále špatně, protože stále ztrácí půl nebo dokonce celou sekundu, tak to není dobře."

"To, že má někdo možná možnost dále vyvíjet, není dle mě vlastně v pořádku. Momentálně můžeme vidět, jak velké kroky Mercedes dělá. Pak se můžeme asi ptát, jak moc velký rozdíl tak dlouhý následný vývoj dělá. Stopka ve vývoji bude až před Zandvoortem. Až pak si budeme moci položit otázku, jestli to nebylo moc dlouho a všechna rozhodnutí byla učiněna správně. Nevím a nechci to posuzovat. Mně by bylo milejší, kdyby byl Mercedes stále za námi..."
zakončil dvojnásobný mistr DTM.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy