DTM předepisuje počty kol na měkké gumě

Enge, Tomáš | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Kolik kol mohou jezdci ve zbývajících závodech DTM maximálně odjet na měkčí směsi? Organizátoři DTM se je rozhodli přesně předepsat.

Jeden stint během závodu musí jezdec absolvovat na měkčí sadě pneumatik (Option). Avšak v délce tohoto stintu jsou jezdci omezeni - maximální počet kol je 50 % délky závodu. A právě toto omezí bylo před třetím závodem na Hungaroringu ještě zpřísněno. Rozdělení závodu 50:50 z pohledu pneumatikové strategie již není možné.

Jako nová formule platí fráze převzatá z formulových závodů - měkké pneumatiky se tedy smí používat "půl závodu mínus jedno kolo". Toto upřesnění řeší problém především v závodech, které jsou vypsány na sudý počet kol. Také u závodů vypsaných na lichý počet kol se maximální použitelnost měkké směsi snižuje o jedno kolo.

Pro sedm ze zbývajících osmi závodů byl maximální počet kol pevně předepsán, otazník zůstává pouze nad závodem v Číně.

Přehled (počet vypsaných kol/maximální počet kol, kdy se smí jet na měkké sadě):
41/19 - Budapešť (Maďarsko)
83/40 - Norisring (Německo)
48/23 - Moskva (Rusko)
47/22 - Spielberg (Rakousko)
49/23 - Nürburgring (Německo)
52/25 - Lausitzring (Německo)
??/?? - Guangzhou (Čína)
42/20 - Hockenheim (Německo)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy