Nakonec, že umí ukázal ve vytrvalostních závodech: "V DTM jsem jezdil, když se zpozdil příchod R10." Již před sezonou se dnes již 43letý pilot, který před nedávnem ukončil svoji aktivní kariéru, dostal do nevýhody. "Před prvním závodem jsem měl jen tři testovací dny." To je dost málo, ostatní značkoví kolegové měli času na poznání A4 DTM mnohem více. To situaci dle McNishe samozřejmě zhoršilo. V roce 2005 měl celkem pouze 4 testovací dny, takový Ekström jich měl 18.
Allana McNishe jsme v roce 2005 mohli vidět i v Brně
"Když jezdíte s autem DTM s těmito speciálními gumami, tak nemůžete chybějící zkušenosti dohonit na tratích jako Lausitzring nebo Oschersleben." Ale i samotný McNish svoje úkoly v DTM zřejmě trochu podcenil: "Audi pravděpodobně také," říká Skot s odstupem času pro německý Motorsport-Total.com a dodává. "Jejich struktura byla tak postavená, že konkurenceschopný mohl být pouze jeden jezdec. Tím byl Eki [Mattias Ekström], ale v tomto roce byl také nejlepším jezdcem Audi."
Nejlepším výsledkem McNishe se 17. 7. 2005 stalo čtvrté místo na německém Norisringu. "Na konci roku jsem řekl, že budu v DTM pokračovat, jen pokud dostanu stejné možnosti. Jen tak tam byla šance. Proč člověk závodí? Protože chce vyhrávat." V sezoně 2006 se tak objevoval za volantem nové R10 TDI ve vytrvalostních závodech. Tehdy vyhrál hned první závod sezony.