Proč je Merhi tak pomalý v kvalifikacích?

Merhi, Roberto | foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap

Jezdec značky Mercedes, Roberto Merhi, věří, že jeho nekončící problémy v kvalifikacích jsou způsobeny neschopností dostat ze sady pneumatik Prime společnosti Hankook maximum.

Jezdec továrního týmu HWA má letos v každé kvalifikaci problém postoupit vůbec z Q1. Podle něj je problém v tvrdší sadě pneumatik Hankook spíše než v nastavení jeho C-Klasse Coupé DTM. Jen připomeňme, že dvě možné směsi pneumatik (měkčí Option a tvrdší Prime) a DRS jsou změny, které byly do DTM zavedeny před začátkem letošní sezony s cílem zajistit zajímavější závody.

V kvalifikaci však smějí jezdci používat pouze tvrdší pneumatiky, v závodu už pak mohou použít obě dvě nabízené směsi. "Na pneumatikách Option jsem docela rychlý. Na Oscherslebenu jsem byl například nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Option. Jenže na pneumatikách Prime [používaných v kvalifikacích] mám problém.

Nedokáži z nich v pouhém jediném kole dostat maximum a nevím proč,"
běduje Roberto Merhi. Během posledního závodu DTM na Hockenheimu chce jezdec vyzkoušet rozdílné nastavení, protože v Holandsku Mercedes bojoval s nedostatečnou rychlostí svých vozů.

Zatímco na Zandvoortu se nejlépe z jezdců Mercedesu kvalifikoval Gary Paffett na 12. místě, v Německu je situace ještě horší. Nejrychlejší v kvalifikaci byl na Mercedesu Robert Wickens na 13. místě. Merhi byl na Zandvoortu 22. v Německu 21. "Kvalifikační rychlost byla hodně špatná, takže jsme před víkendem na Hockenheimu chtěli vyzkoušet něco nového. Horší už to být nemohlo."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy