Na Zandvoortu bez DRS, proč?

Frey, Rahel | foto: dtm.de

O tomto víkendu, kdy se jede v holandském Zandvoortu, nebou smět jezdci použít DRS. Komisaři se tak rozhodli z bezpečnostního hlediska.

DTM tento víkend hostuje v Holandsku. Lidé odpovědní za bezpečnost se odhodlali před tímto závodem k jedné změně. Na Circuit Park Zandvoort, který má 4,3 km a leží v duchách vedle pláže, nebude povoleno používat DRS. O to více stoupá důležitost sobotní kvalifikace. Protože je předjíždění na Zandvoortu obtížné, bude velmi důležité zajet dobře už v sobotu.

Se zákazem DRS souhlasily všechny tři značky. S tímto návrhem přišel Deutsche Motor Sport Bund (DMSB). Oficiální důvod zní: bezpečnost.  S aktivováním DRS se zadní křídlo sklopí o 15°, což má za následek vyšší maximální rychlost a lepší možnost k předjíždění.

Trať v Holandsku má svá nebezpečná místa. Především poslední zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku je hodně obtížná. Vzpomeňme na těžkou nehodu Petera Dumbrecka z roku 2004, který nad svým Opelem Vectra GTS ztratil při průjezdu touto rychlou zatáčkou kontrolu a tvrdě havaroval. Brit narazil ve zhruba 180 km/h do bariéry.

Zvláštní ale je, že potenciálně nebezpečné jsou i další tratě kalendáře DTM, ovšem doposud DRS nikde zakázáno nebylo. Proč k tomu došlo až na Zandvoortu není zřejmé.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy