V neděli jsme viděli dobré představení Mercedesu na Brands Hatch. Po nepovedené kvalifikaci poškočili především Gary Paffett, Robert Wickens a Pascal Wehrlein hodně pořadím nahoru. Jenže ne všichni jezdci Mercedesu zajeli to, na co měli... Wickens musel v posledním stintu poslušně kroužit za jedničkou týmu Paffettem. Brit nakonec spadl za Kanaďana až poté, co dostal penalizaci za rychlou jízdu pod žlutými vlajkami. Spoustě fanoušku se týmová režie nelíbila.
"V závěrečné fázi byl Wickens jako jediný na měkčích pneumatikách a na Paffetta se dokázal rychle dotáhnout. Jenže pak dostal jasný příkaz, aby šetřil pneumatiky a tím pádem nemohl na Garyho tlačit. Myslím, že téma Mercedes a týmová režie není zrovna šťastné - Toto Wolff se už v F1 postaral o rozruch," připomíná bývalý jezdec DTM Manuel Reuter podobnou scénu z F1.
O co šlo? Vlastně o to samé - Nico Rosberg hrál stejnou roli jako Robert Wickens, když měl v Malajsii také měkké pneumatiky na svém voze, ale přesto musel kroužit za pomalejším Hamiltonem (Paffettem): "Myslím, že pro psychiku mladého jezdce - a Mercedes má hodně mladých jezdců - tohle není dobré," pokračuje v kritice stuttgartské strategie. Podle něj by mladíci měli mít alespoň dojem, že mohou vyhrát.
Manuel Reuter s Opelem Vectra V8 DTM v sezoně 2005
Už v tréninku přitom museli mladíci odvést práci pro staršího, míní ex-tovární jezdec Opelu: "Pokud necháte jezdit mladíky dlouhé jízdy o 50 kolech, tak jsou dvě třetiny tréninku pryč. Podle mého by je měli alespoň dvakrát nechat vyzkoušet si kvalifikační jízdu, protože pak víte, co můžete očekávat.
Zvláště na trati jako je Brands Hatch může hrát i desetina sekundy roli. Může například rozhodnout o tom, zda-li postoupíte do další části kvalifikace nebo ne. A pak se i Paffett se svými zkušenostmi nedostane moc daleko [v kvalifikaci]. Mercedesy měly dobrou závodní rychlost. Jenže u Mercedesu teď musí přijít na to, jak se dostat v kvalifikaci výš, aby mohli bojovat o vítězství. Myslím, že zde se hodně naučili - Paffett zajel nejrychlejší kolo závodu."