Kariéra Tima Glocka se velmi rychle změnila. Ještě před několika dny byl jezdcem Marussie a čekala ho sezona ve Formuli 1. Pak ale tým oznámil, že s ním nepočítá (o příčinách čtěte zde) a za dalších 5 dní byl 30letý jezdec domluven na spolupráci s BMW v DTM. Samotný Glock nevnímá DTM jen jako nějakou "mezistanici" ale jako opravdovou výzvu.
"Pouštím se do obrovského dobrodružství. Rozhodně DTM nevnímám pouze jako nějakou mezistanici - někde, kde všem jednoduše ujedu a budu vyhrávat, to je nemožné," ví o nástrahách tohoto šampionátu Němec. Při testech ve Valencii mu M3 DTM dobře sedlo, ale šampionát je natolik vyrovnaný, že neočekává, že by hned v prvním roce bojoval o vítězství nebo dokonce o celé mistrovství: "Na čelo se musíte probojovat."
Odlišnosti mezi vozem F1 a DTM začínají již při nastupování: "Nastupuje se do něj [DTM] velmi obtížně, musíte se hodně skrčit, než se dostanete dovnitř." Jinak si ale pilot na cestovní vůz rychle zvykl, k čemuž také přispěla, na rozdíl od F1, vertikální pozice při sezení: "Jen těžko bych si představil, že si zvyknu na vůz s takovou váhou."
Strach z toho, že by Timo dopadl jako třeba David Coulthard nebo Ralf Schumacher, kteří také přesedli z F1 do DTM, ale bez větších úspěchů, nemá. Je si však dobře vědom toho, že jeho výkonu bude spousta lidí velmi bedlivě sledovat: "Tlak je teď pochopitelně na mě. Musím konečně dokázat, že i jezdec F1 dokáže být s vozem DTM rychlý."
Glock nevnímá ani tak samotnou jízdu jako spíš práci během závodního víkendu jako opravdovou výzvu: "Jako hlavní problém vidím to, že si budu muset během víkendu správně nastavit auto. Musím proto posbírat ještě nějaké zkušenosti, abych věděl, jak věci fungují." Právě zde bude podle jeho slov jeho hlavní nevýhoda oproti jezdcům jako je Martin Tomczyk, který pojede už 13. sezonu. BMW mu ale poskytne potřebný čas a v prvním roce od něj vítězství neočekává: "Chci být co možná nejrychleji konkurenceschopný a krok po kroku se blížit čelu."
Po třech letech v Marussii se už také těší na auto, které mu dovolí bojovat o špici. To jezdce motivuje: "Hodně Vám to pomůže v přístupu k závodění, když víte, že nebude ztrácet 4 vteřiny." Chybět mu nebude ani cestování: "Opravdu to zabírá hodně času. Myslím, že 20 závodů v kalendáři je až moc, navíc když se jich většina jede v zámoří. Na konci sezony pociťujete únavu.