"V roce 2012 vstoupí v DTM v platnost nová pravidla. V modelu A5 máme přesně ten vůz, který potřebujeme. Jsme si jistí, že budeme schopni pokračovat v úspěšném tažení Audi v DTM," říká šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. Příští rok nás čeká hodně změn, které se mimo jiné týkají bezpečnosti.
"Vyztužená byla hlavně boční strana auta, která teď musí přečkat náraz z boku (tzv. T-bone test) bez poškození. Až doposud bylo požadováno, aby v určitém místě vůz vydržel náraz o hodnotě 80KN. Od roku 2012 ale musí vydržet náraz po celé délce vozu v hodnotě 360KN. To tedy znamená, že monokok nebyl pouze vyztužen, ale také celkově zpevněn," říká Dr. Mühlmeier, vedoucí technologického oddělení Audi.
První prototyp Audi A5 DTM, zvaný R17, je momentálně kompletován v dílnách Audi Sport a jeho první roll-out se čeká v brzké době.
Motor V8 je více méně stejný, jaký se používá v současných DTM, převodovka také zůstává stejná, to znamená šestistupňová sekvenční.
Aerodynamika se od roku 2012 mění, zvětší se zadní křídlo, ale zase na druhou stranu malá křídélka po stranách vozu byla zredukována.
Obrázky toho, jak by nové Audi A5 DTM mohlo vypadat naleznete zde (carscoop.blogspot.com).
Audi potvrzuje změnu modelu pro rok 2012!
Audi v Mnichově ukázalo koncept, který naznačuje, jak by mohlo vypadat jejich nové náčiní pro DTM. Německá automobilka už nebude nasazovat čtyřdvéřové sedany A4, ale přejde k nedávno faceliftovanému coupe A5.