Starší vozy by měly být letos ještě rychlejší

Stoddart, Susie | foto: dtm.de

Před startem nové sezony bylo rozhodnuto, že by měly mít jezdci, kteří startují ve starších vozech, větší šance na bodovaná umístění. Docílit by se toho mělo tím, že by se snížila váha starých vozů. Už se jen čeká na schválení od komise DTM.

Šance na úspěch s ročním vozem v DTM je jen velmi malá. Audi i Mercedes totiž dokáží přes zimu vždy vylepšit svoje aktuální vozy natolik, že jezdci v bývalých továrních strojích nemají jednoduše šanci. Navíc vývoj vozů aktuální specifikace probíhá během celé sezony. To znamená, že mezi úvodním podnikem na Hockenheimu a posledním závodem sezony, také na Hockenheimu, dokázali inženýři nové vozy vylepšit údajně až o půl vteřiny na kolo!

Teď přišel čas na změnu. Piloti ve starých vozech by měli být opět konkurenceschopní. Společnost DMSB si nechala vypracovat analýzu, podle které by chtěla v následující sezoně snížit minimální hmotnost aut z let 2007 a 2008. Dva roky staré vozy by měli být nově o pět kilogramů oproti loňské sezoně lehčí (minimální váha 1 025kg) a tři roky stará auta dokonce o deset kilo oproti loňské sezoně (minimální váha 1 000kg).

Přitom již vloni dokázali jezdci s rok starými vozy zajet pár skvělých výsledků. Připomeňme například výkon Jamieho Greena na Norisringu, kde dokázal zvítězit. Dalším skvělým počinem bylo pole positon Oliviera Jarvise při závodu na Zandvoortu v Holandsku. Zatím však není zajištěna účast tříletých vozů Audi A4 DTM z týmu Colina Kollese. Ten v současné době působí jako šéf týmu HRT v F1 a svoji účast v DTM zatím nepotvrdil.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy