Schumacher: Přetížení je poloviční

Schumacher, Ralf | foto: dtm.de

Jezdec Mercedesu, Ralf Schumacher, hovoří o rozdílech mezi DTM a F1 a také o požadavcích na piloty.

Ralf Schumacher strávil ve formuli 1 kolem deseti let, v současné době našel nový domov v DTM. Němec si tedy musel po dlouhé době, kdy jezdil pouze s monoposty, zvykat na zcela jiné závodní náčiní. Zrychlení v DTM není tak velké jako v F1, a tak na hlavy jezdců nepůsobí taková zátěž. To ale neznamená, že by si bývalý jezdec Jordanu, Williamsu a Toyoty nemusel udržovat fyzickou kondici. I v DTM platí, že v závodu může uspět pouze ten, kdo je fit. Tréninkový plán proto Shumi II. neměnil: „Dělám vše stejně jako dříve. Jediné, co mi chybí, je čisté závodění.“

„Musíte se udržovat v dobré kondici. Nemůžete trénovat pouze na strojích v posilovně, musíte být připraveni na všechny testy i závody. Posilovnu mám doma a používám ji stejně, jako dřív za dob F1. Hlavní rozdíl je v cestování, v DTM tolik necestujete po světě,“
popisuje rozdíly Ralf.


V F1 se Ralfovi nepodařilo prosadit tak, jako jeho bratrovi

Na jezdce DTM nepůsobí takové síly, jako v monopostu F1: „Je to tak poloviční. Přetížení se u vozu formule 1 pohybuje při brždění mezi 4 až 5 G. Toto přetížení pociťujete také při zrychlení a v zatáčkách. V DTM přetížení není tak velké. Při maximálním brzdném účinku na nás může působit tak 2,5 G. Přetížení je tedy v porovnání s F1 opravdu menší. V porovnání s F1 mají vozy měkčí pérování. Je to tedy o mnoho pohodlnější.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy