Vozy letošní specifikace musí vážit minimálně 1 050 kilogramů, loňské stroje 1 030 kilogramů a dva roky stará auta musí mít minimálně 1 010 kilogramů. Pomocí této předepsané nejednotné váhy vozu se chce dosáhnout co možná nejvyrovnanějších závodů a také toho, aby vozy starších generací měly co nejmenší ztrátu.
-vozy generace 2009: 1 050 kg
-vozy generace 2008: 1 030 kg
-vozy generace 2007: 1 010 kg
Rozvržení víkendu zůstává podobné, jak bylo vloni. Změnil se pouze formát kvalifikace, jak jsme Vás informovali zde. Každý závodní víkend DTM začíná roll-outem a volnými tréninky v pátek. V sobotu následuje volný trénink a kvalifikace formátu shoot-out se čtyřmi částmi, v té se rozhodne o startovních pozicích pro nedělní závod. V neděli je ráno 30 minutový warm up, což je jakási poslední příprava jezdců i týmů. Závod se dvěma povinnými zastávkami začíná ve 14 hodin v neděli. Během zastávky v boxech musí být vyměněny všechna čtyři kola, která i letos budou obuta do pneumatik Dunlop.
Známe váhové limity vozů pro rok 2009!
V DTM bude i letos platit, stejně jako v sezónách minulých, pravidlo o váze vozu v závislosti na stáří techniky. Také se i nadále budou rozdávat váhové “penalizace“ podle umístění v předchozím závodu.