Kvalifikace je rozdělena do čtyřech částí namísto dosavadních tří. První část bude trvat 14 minut a do další části postoupí 14 pilotů. Ve druhé části mají zbývající jezdci dalších 10 minut na to, aby zajeli co nejrychlejší kolo. Třetí část trvá pouze 9 minut a 4 nejrychlejší jezdci si to mezi sebou rozdají v poslední čtvrté částí.
V posledním dílu kvalifikace má každý ze čtveřice pilotů pouze jedno ostré kolo na to, aby předvedl, co dokáže. Během třetí a čtvrté fáze platí pro čtyři postoupivší vozy pravilo parc-fermé, což znamená, že se na oněch vozech nesmí pracovat, nesmí se dotankovávat palivo a měnit pneumatiky.
Čeká nás nová kvalifikace!
Vedení DTM na dnešní prezentaci série v Düsseldorfu představilo nový formát kvalifikace, který začne platit již od prvního závodu roku na německém Hockenheimu.