Happy Birthday, DTM – Část 2

Pirro, Emanuele | foto: Audi Sport Press

Až se na Hockenheimu rozezvučí motory a začne tak sezona 2009, bude mít DTM co oslavovat. Bude to závod s pořadovým číslem 100 v novodobé historii DTM. V tomto článku naleznete shrnutí zbývajících sezon.

Audi se vrací zpět – 2004

Mercedes-Benz a Opel do DTM vstoupili jako výrobci již v roce 2000. Audi zde doposud působilo jako netovární tým. Od roku 2004 se to však změnilo a Audi již nastoupilo jako plnohodnotný tovární tým. Značka z Ingolstadtu se tak do DTM vrátila se šesti novými speciály A4 DTM, když sérii opustila v roce 1992. Návrat to byl úspěšný: Mattias Ekström vyhrál tři závody a stal se šampiónem. Jeho největším konkurentem od Mercedesu však nebyl Bernd Schneider. Místo něj se však ve velmi dobrém světle ukázali Gary Paffett a Christijan Albers, když Brit byl v konečném zúčtování druhý.

První britský držitel titulu – 2005

Gary Paffett vyhrál v roce 2005 na Mercedesu jako první Brit titul. Dřívější mistr Německé Formule 3 o titul bojoval s Mattiasem Ekströmem. Během sezony se to mezi těmito dvěma jezdci v tabulce hodně přelévalo, chvíli měl navrch ten, pak zase ten druhý. Často je dělil rozdíl pouhého bodu. Nakonec však tahal za delší část provazu právě Paffett, když předvedl silný výkon zakončený vítězstvím v deštivém závodu v Istanbulu a získal pódiové umístění na Hockenheimu. S pěti triumfy tak zaslouženě získal titul. Tom Kristensen zažil až doposud jeho nejúspěšnější sezonu, když byl celkově třetí.

Rekordman Bernd Schneider – 2006


Bernd držel jeden rekord: Se čtyřmi tituly (1995, 2000, 2001, 2003) byl Bernd Schneider nejlepším v historii DTM, když předstihl Klause Ludwiga. Přesto jel Němec i v sezoně 2006 velmi dobře a již po páté (!) získal titul. Druhý byl mladý Kanaďan Bruno Spengler. Původně byl však největším rivalem Bernda Tom Kristensen, který byl nakonec až třetí.

Mattias Ekström a druhý titul – 2007

Delší dobu bylo nejasné, kdo bude v roce 2007 bojovat o titul. V první polovině sezony si totiž připsali triumfy v závodech postupně Mattias Ekström, Gary Paffett, Mika Häkkinen, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Nakonec zvítězil Mattias Ekström, když si vítězství zajistil v posledním kole posledního závodu roku. Druhý byl Bruno Spengler a třetí Mattiasův týmový kolega Martin Tomczyk.

Dlouhá cesta Tima Scheidera k titulu – 2008

Od roku 2000 je Timo v DTM, jedinou výjimkou byl rok 2005, kdy musel DTM nedobrovolně opustit. V roce 2006 už byl ale zpět s rok starým vozem. V roce 2007 již dostal do rukou tovární stroj a rok 2008 patřil právě jemu. Stala se z něj hvězda DTM. Po druhém závodu na Oscherslebenu se ujal celkového vedení v tabulce jezdců a vydržel tam až do konce roku. O titul svedl souboj se zástupcem nastupující generace Britem Paulem di Restou. Timo Scheider je po svém krajanovi Berndu Schneiderovi teprve druhým Němcem, který dokázal v novodobém DTM získat titul mistra.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy