Hned start závodu byl nesmírně napínavý, protože někteří jezdci Audi startovali na mokrých pneumatikách. Mattias Ekström hned v zahřívacím kole zajel ke svým mechanikům na výměnu kol. Vedení se po startu ujal Gary Paffett následovaný továrním kolegou di Restou. Až na třetí pozici se propadl Tom Kristensen, který startoval z pole-position. Ten hned na konci prvního kola zajel k mechanikům, protože poznal, že jeho volba byla chybná. Na třetí místo se tedy posunul Schneider.
Paffett si svoje vedení držel s náskokem kolem 2s až do prvních zastávek v boxech. Po návratu od svých mechaniků se propadl za Bernda Schneidera. Nejdéle na trati vydržel Paul di Resta. Vše nasvědčovalo tomu, že se mladý Skot dostane do vedení. Jenže, jak už je u Paula letos „běžné“, ho provázely v boxech problémy. Nabral zde určitou ztrátu a na trať se vrátil těsně za vedoucího Bernda Schneidera.
Odstup mezi první trojicí zůstával konstantní během druhého stintu, ale ze zadu se k nim blížil Jamie Green. Kolo po di Restovi se na svoji druhou zastávku vydal první jezdec, byl jím Gary Paffett. Souboj o „bednu“ vrcholil. Následující kolo zajel k mechanikům i Green, ale při návratu na trať se vrátil až za mistra DTM z roku 2005. Po protrápeném závodě nejlepší muž většiny tréninků Kristensen nezvládl svoji Audi A4 v souboji s Mattiasem Laudou na konci cílové rovinky a skončil v kačírku. Ve 27. kole zajel na svoji druhou zastávku di Resta s náskokem 19s, vrátil se 1,5 vteřiny za Schneiderem na druhou pozici. Ve 29. kole si osmou pozici vybojoval Schumacher, který předjel Tomczyka, který na konci tohoto kola závod ukončil pro technické problémy.
Následně začalo opět silněji pršet. Ve 33. kole předjel v Mercedes-Areně Ekström Paffetta a na cílové rovince téhož kola si na Angličanovi smlsl i Scheider. Gary se ovšem nevzdal a pohotově předjetí Scheiderovi vrátil. Di Resta se rozhodl kvůli stále silnějšímu dešti zajet pro mokré pneumatiky, byl to risk. Společně s ním zariskoval i Timo Scheider. Paffett předjel zpět šampióna Ekströma a zařadil se tak na 3. místo. To už se k němu blížil rychleji jedoucí di Resta na mokrých gumách a během kola ho zdolal, Paffett tedy opět spadl na 4. pozici, na které již závod dokončil.
Spolu s Paulem di Restou v této fázi závodu zajížděl nejrychlejší kola Timo Scheider, a tak nebylo divu, že se na svého kolegu a zároveň velkého konkurenta v boji o titul Mattiase Ekströma dotáhl. Jejich souboj netrval příliš dlouho a Timo byl úspěšnější. To už si ovšem brousil zuby na čtvrtého Paffetta, ten se mu ovšem ubránil.
V předposledním kole finišující di Resta stihl předjet ještě Greena, ale na starého Mistra DTM Bernda Schneidera už to nestačilo. Nabízí se tedy otázka jak moc bylo výhodné jeho přezutí na mokré gumy? Piště svoje názory do diskuze pod článkem. Jen doplním, že tím Paul nic nezískal, ale také neztratil. Schneider získal tedy svoje 43. vítězství v DTM a upevnil si svoje vedení v historické tabulce největšího počtu vítězství.
Mercedes dominoval, Audi se jen dívalo
NÜRBURGRING – ZÁVOD; Po včerejším rozčarování z kvalifikace si Mercedes spravil chuť v závodě. Jeho jezdci závodu dominovali, když obsadili první čtyři pozice. Do první osmičky se dostali pouze dvě Audi (Scheider;Ekström).