Extrémní zátěž na vozy

Winkelhock, Markus | foto: dtm.de

ROZHOVOR; Pilot Audi Markus Winkelhock se svěřil se svými poznatky z městské trati, která je na programu již teto víkend.

Norisring se nadá s žádnou jinou tratí v kalendáři DTM srovnat. Okruh Norisring obsahuje několik, pro městské okruhy typických, záludností. Jen si představte, jak jedete rychlostí 260 km/h městem. Jezdci během závodu trať dlouhou 2,300 km absolvojí hned 74krát. Okruh se nachází přímo v srdci města Norimberg.

Co činí Norisring tak zvláštním?

Je to jediný městský závod v kalendáři DTM a díky speciální atmosféře a velkému množství diváku, kteří se dojedou podívat na tento závod, je považován za německé Monaco.

Jaké to je, jezdit na městské trati?
Městské okruhy mi vždy vyhovovaly. Je to zábava, jezdit tak blízko bariérám. Negativem ovšem je, že to není typický závodní okruh, což znamená, že povrch je zde hodně hrbolatý. Nejhorším místem je úsek trati, kde dosahujeme rychlosti až 260 km/h.

Jak se na tento typ trati nastavuje vůz?
Auto musí hlavně i na nerovném povrchu, kde neustále poskakuje, dobře brzdit. Ovšem trakce je zde také velice důležitá a to na konci pomalých zatáček, když akcelerujeme. Současně i aerodynamika musí být perfektní, abychom mohli dosahovat vysokých rychlostí.

Musíte během závodu měnit svůj jezdecký styl?
Závod zde je hlavně zkouška pro naše vozy, které dostávají pořádně zabrat. Proto zde musíte na svůj vůz dávat nesmírný pozor, aby nedošlo k poškození. Do zatáčky Grundig-Kehre brzdíme například z rychlosti kolem 260 km/h na rychlost 50 km/h a to proběhne 70krát za závod. Je to nejhorší závod sezóny pro naše vozy. Pro nás piloty jsou typické červnové teploty také velkou zátěží, ale s tím já osobně problém nemám.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy