Scheiderovi tento 3.478 kilometrů dlouhý okruh připadá velice atraktivní. Okruh se dá postavit do několika možných verzí.
Čím se okruh EuroSpeedway vyznačuje, popřípadě odlišuje od jiných?
Okruh je velice specifický. Hlavní tribuna, která je kolem boxu a pitlane, na mě vždy udělá velký dojem. Dokonce i po těch osmi letech, co je okruh otevřený. Ještě dříve, něž vyjedete na trať ze své garáže, tak se vám naskýtá tento úchvatný pohled. Ještě lepší je to, když je tribuna zaplněna nadšenými fanoušky a těch tady bývá požehnaně. Místní lidé mají o DTM obrovský zájem.
Jak byste popsal charakteristiku okruhu?
Závodní stopa je zde velice čistá. EuroSpeedway Lausit má vše, co má dobrá trať mít. Rychlé zatáčky v počáteční fázi, kde hraje velkou roli aerodynamika, velmi pomalé místo v zadní části okruhu, kde je zase rozhodující mechanický grip a velmi dlouhé rovinky, které umožňují útočit z “větru“.
Vidíte výhodu v moderním vybavení okruhu?
Každý má z toho výhody – závodníci profitují z velkých bezpečnostních standardů, diváci z moderního zařízení a v neposlední řadě mají výhodu i týmy a jejich mechanici. Je zde velké množství využitelných prostor pro práci před garážemi. Je to bezpečnější a pohodlnější například, když jede více aut naráz do boxů a nebo jich více v jeden okamžik vyjíždí.
Jak vnímáte první novou zatáčku?
Je to nápad, který má udělat jednodušší předjíždění. Během závodu je to OK, ale po startu to nebude zas tak dobré. Když pojedou dvě až tři auta vedle sebe, tak jednoduše neuvidíte obrubníky a můžete velice rychle skončit na trávě.
Scheider: EuroSpeedway má vše
EuroSpeedway Lausitzring je zajištěný, jako žádný jiný okruh. Alespoň to tvrdí Timo Scheider. Super moderní okruh, který byl otevřen teprve v roce 2000, je tak nejmladším okruhem v seriálu DTM.