Startovní manévr vyšel nejlépe nikoliv vítězi kvalifikace Scheiderovi, ale obhájci titulu Ekströmovi. Výborný manévr předvedl ale také exšampion Paffett s loňským Mercedesem. Za Scheiderem ve druhém Audi následovali Spengler, di Resta, Kristensen, Paffett, Jarvis a Green. Ralf Schumacher ztratil dvě pozice a skutečně tvrdý souboj spolu svedl Tomczyk a Schneider, úspěšnější byl pilot čtyř kruhů.
Prvním odstoupivším vozem bylo dva roky staré Audi týku Colina Kollese pilotované expilotem F1 Albersem. Důvodem byl zřejmě kontakt se Schumacherem. Úvodní pětice v rozmezí čtyř vteřin postupně poodjela šestému Paffettovi. V úvodních fázích závodu se dařilo i Laudovi, který se prosadil na 13. pozici.
Regulérní zastávky v boxech otevřel ve 12. kole vedoucí Ekström a třetí Spengler. U Audi byli rychlejší a vůz se startovním číslem 1 se vrátil na čtvrté místo, zatímco Kanaďan až na místo jedenácté.
Poté co tankovalo celé čelo závodu, se do vedení opět vrátil Ekström, jenž byl těsně následován Scheiderem, s menším odstupem jezdil di Resta, Spengler a Kristensen. S větší ztrátou pak Tomczyk, Green a Paffett.
Druhé zastávky v boxech otevřel ještě před polovinou závodu Winkelhock, ale z čela byl prvním u svých mechaniků Spengler, kterému se ve střední části závodu nedařilo a jen s velkými obtížemi udržel za svými zády Kristensena.
Už se zdálo, že nás tentokrát pro DTM tradiční potíže jezdců v boxech minou, ale opak byl pravdou. Vybral si je snad za všechny Paul di Resta z týmu HWA, když se od svých mechaniků rozjížděl s uvolněným levým zadním kolem a pravděpodobně i problémy s řazením, díky čemuž klesl mimo bodované pozice a až na 13. místo.
V čele zůstal i po druhých zastávkách s přehledem a rychle jedoucí Ekström. Druhé místo si držel s minimálním odstupem stejně suverénní Scheider a na třetí pozici se díky rozdílné strategii protáhl přes nejrychlejší Mercedes Spenglera ve třetím Audi jedoucí Kristensen. Pátý Tomczyk se však k Britovi rychle blížil. Následoval Green, Paffett a poslední bodovanou pozici držel Schneider se třetím letošním Mercedesem.
Pozornost diváků poutaly poslední třetinu závodu především duel Spenglera a útočícího Tomczyka a trojboj Premata, Winkelhocka a di Resty. Vozy v mnoha případech dělily doslova centimetry, přičemž Winkelhock několikrát marně zaútočil na Francouze, aby mu vždy prostřednictvím své pravačky vzkázal, co si o jeho obranné jízdě myslí. Podobně tvrdě útočil i Tomczyk na nejlepší Mercedes, ale ani on nebyl úspěšný a bruno Spengler svoji čtvrtou pozici po velkém úsilí obhájil.