Zhasnutím světel se vydalo startovní pole vstříc obávané první zatáčce. Häkkinen vítěze kvalifikace Spenglera vybrzdil, ale oba se ocitli mimo dráhy. Nutno říci, že manévr nebyl úplně čistý a Kanaďan musel nechat Finovi místo. Souboje využil di Resta, který se zařadil mezi jezdce z prví řady. Abt ještě v 1. kole vytočil hodiny a ze závodu odstoupil Margaritis.
Häkkinen nasadil k trháku, po třech klech už ale znovu následoval Spengler (+1,8), di Resta, Schneider, Premat, Green, Paffett, Ekström, la Rosa, Tomczyk, Scheider, Stoddart, Carroll. Winkelhockovi se start nevydařil a patřilo mu až 16. místo.
Jako první zajel do boxů Green už v pátém kole a klesl téměř na konec startovního pole. Spengler snižoval ztrátu na vedoucího kolego z H.W.A. a Schneider také překonal di Restu. Tři zatáčky spolu bojovali kolo na kolo la Rosa a Winkelhock, aby konečnou práci v souboji Mercedes versus Audi učinil Lauda.
Třináct kol po startu nepochopitelně natlačil Winkelhocka při nájezdu na cílovou rovinku do bariéry z pneumatik. Poškozené Audi zůstalo vzpříčeno a bez možnosti odjezdu. Přestože byl na výjezdu z boxů připraven safety car, vedení závodu řešilo situaci pouze výstražnými žlutými vlajkami. Až poté, co se nepodařilo vůz odtáhnout, byla vyhlášena žlutá fáze a začaly hromadné návštěvy boxů.
Další hrubkou vedení závodu bylo, že se bezpečnostní vůz zařadil omylem před Spenglera a ne před vedoucího Häkkinena, čehož Fin v závěsu s di Restou využili a po restartu si užívali komfortního náskoku. Při souboji Premata s Paffettem došlo k závažnému poškození vozu francouzského jezdce, který přes vzpříčenou kapotu neviděl před smýkající se vůz a jen se štěstím na konci cílové rovinky netrefil žádného ze soupeřů.
O dvě kola později byl znovu povolán safety car, tentokrát ale přes zmatky a posílání jezdců rukama kupředu, až před vedoucího Häkkinena. Restart si dvojnásobný šampion F1 pohlídal a nedal di Restovi nejmenší šanci. Oba ujížděli soupeřům, neboť před třetím Spenglerem tvořili bezpečnostní bariéru Susie Stoddart a Mike Rockenfeller. Nadějně se vyvíjející závod pro Ekströma ukončila nařízená další zastávka v boxech, přesto se Švéd nevzdal.
Mika Häkkinen díky výborné spolupráci se svými mechaniky a inženýry přivezl Mercedesu cenné vítězství. Druhý v cíli di Resta je bezpochyby hvězdou šampionátu a po třech závodech vede celkovou klasifikaci s náskokem 8 bodů před trojicí Ekström, Paffett a Tomczyk.
Třetí místo získal Spengler, který byl dnes na dráze sice nejrychlejším, ale zmatky mu tentokrát nepřály a byl jejich obětí. Hned za ním dokončil obhájce titulu Schneider, který odolával v závěru útoku Scheidera, nejvýše postaveného jezdce Audi, jenž dnes znovu prokázal, že čistou a rychlou jízdou dokáže získávat cenné body.
Na posledních bodovaných pozicích skončili Green, Lauda a Paffett, za nimi Tomczyk a Ekström. Lauda a Paffett však budou po závodě vyšetřováni za kolize, kterých byli účastníky.