Německý šampionát cestovních vozů sice nemá bohaté startovní pole na značky vozů, ale co se týče jmen a zajímavosti závodů, je populární a sledovaný.
Nedávno jsme se snažili odpovědět na otázku, proč se hvězdám a šampionům Formule 1 v DTM příliš nedaří. Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen se musel po dvou sezonách spokojit s pouhým jediným vítězstvím, Heinz Harald Frentzen s několika málo pódiovými umístěními a jedním pole position a Alan McNish propadl s Audi úplně. V tomto směru se nejlépe vedlo Jeanovi Alesimu, který získal pro Mercedes tři vítězství.
A právě končící Alesi si dovolil otevřeně hovořit o příčinách menší konkurenceschopnosti pilotů zvučných jmen. V první řadě není podle něj možné v DTM vůz nastavit přesně k obrazu svému, ať už díky menším možnostem ladění vozu, minimu testů a nebo malé podpoře výrobce. Čím osobitější styl jízdy, tím v DTM hůře.
Podle Francouze by proto neuspěla s Audi nebo Mercedesem ani současná hvězda Formule 1 Fernando Alonso. „Kdybyste dnes posadili Alonsa do vozu DTM, mohl by to se svým extrémním stylem jízdy zabalit, a to je v současné době nejlepším jezdcem světa,“ uvedl Alesi.