Janiš bude za 2 týdny testovat Mercedes DTM

Jarek Janiš bude 14. července testovat na okruhu Lausitzring tovární Mercedes DTM a ve hře je i start v některém ze závodů po skončení...

sezony Mezinárodního šampionátu FIA F3000.
Jezdcův manažer Antonín Charouz dnes dojednal podrobnosti testu se společností H.W.A., která má na starosti veškeré závodní aktivity Mercedes-Benzu mimo formuli 1. Janišův test se uskuteční na okruhu Lausitzring, který hostil čtvrtý závod letošního seriálu DTM. Český jezdec pojede s vozem pro letošní rok, který v současné sezoně vládne šampionátu. S modely 2003 jezdí mimo jiné i trio nejlepších jezdců průběžného pořadí Christijan Albers, Bernd Schneider a Marcel Fässler, čtvrtým jezdcem je nesmírně populární ex-pilot F1 Jean Alesi. Pro Janiše to však nebude první jízda s vozem specifikace DTM, v českém mistrovství již několikrát startoval se starším modelem a jeho výkony přispěly k uskutečnění tohoto testu. "O Jarkově testování jsme jednali s H.W.A. delší dobu a jsme rádi, že je nyní vše dohodnuto. Zástupci továrního týmu sledují Jarka už delší dobu a kromě výkonů v F3000 sehrály velkou roli i jeho jízdy s naším autem v českém šampionátu, kde si Jarek vedl velmi dobře. Test byl totiž původně plánován na srpen a výborné výkony s vozem DTM v našem mistrovství byly asi důvodem uspíšení. Co bude následovat dál je zatím otevřené, ale není vyloučeno, že by Jarek ještě letos startoval v některém ze dvou letošních závodů, které se jedou po skončení šampionátu F3000. Hodně bude samozřejmě záležet na průběhu testu a také na dalším Jarkově programu," uvedl Charouz. Po skončení sezony F3000 jsou v kalendáři DTM plánovány závody v Zandvoortu (21. září) a Hockenheimu (5. října).

Janiš je momentálně na Nürburgringu, kde se zúčastní pátého závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000. Přímo odtud zamíří do Stuttgartu, kde proběhne tvarování sedačky. "Z této zprávy mám pochopitelně radost, jsem hodně zvědavý, protože tovární tým Mercedesu v DTM hodně znamená. Nepochybně mě čeká zajímavá zkušenost, jsem hodně zvědavý, jaký bude rozdíl mezi letošním modelem a vozem, se kterým jsem jel doma. Zatím vím, že nový vůz má o asi 50 koní výkonnější motor a je o zhruba 100 kg lehčí. Určitě budu pracovat s velmi profesionálním týmem a za důvěru se jim chci odměnit co nejlepším výkonem. Před testem se ale budu naplno soustředit na závody F3000 na Nürburgringu a Magny Cours. Z přechodu z formule do cestovního vozu obavy nemám, protože něco takového neabsolvuji poprvé. Lausitzring znám ze závodu formule 3, patří mezi náročnější okruhu, ale po pár kolech bych si na něj měl zcela zvyknout," řekl Janiš.

Šampionát DTM patří mezi divácky nejsledovanější motoristické závody v Evropě, fanoušky lákají hlavně napínavé souboje vyrovnaného startovního pole, při kterých není nouze o fyzické kontakty. Ve startovním poli soutěží vozy Mercedes, Audi a Opel. Letošní model AMG-Mercedes CLK ve specifikaci DTM pohání čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon přesahuje hranici 450 koňských sil, o přenos na poháněnou zadní nápravu se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Hmotnost vozu činí 1080 kg a o zpomalení se starají velmi účinné karbonové brzdy.

Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy