Charakteristickým rysem okruhu je náročné nastavení vozu, neboť se vlastnosti dráhy během dne mění a nastavení které ráno fungovalo vůz změní odpoledne na nedotáčivý nebo naopak přetáčivý.
Jean Alesi připomíná svá tři pódiová umístění v Barceloně a hlavní roli podle něj bude hrát výběr pneumatik. „Okruh je náročný na pneumatiky, proto bude strategie zastávek v boxech klíčovým faktorem závodu. Ale náš tým je zkušený a dobrý výsledek by měl být reálný.“
To Mika Häkkinen má ještě lepší bilanci, třikrát zde s vozem F1 triumfoval a okruh samotný se mu velmi líbí. „Jedná se o hodně rychlou dráhu, která vyžaduje od jezdce notnou dávku odvahy a v některých zatáčkách je to opravdu zábava. Vozy DTM jsou jiné, než F1, ale těším se na novou výzvu a chtěl bych získat lepší výsledek, než při posledních startech.“
Vedoucí pilot průběžného pořadí Bernd Schneider sice ve Formuli 1 nedosahoval takových výsledků jako Alesi či Häkkinen, v DTM je hvězdou zase ale on a přestože nemá okruh najetý tak jako jeho soupeři, věří v úspěšný víkend. „Mým cílem je udržet vedení v šampionátu a pokud to bude možné, zvětšit ho. Se závažím 10 kilogramů vůči Audi bychom měli být v dobré formě.“