Jméno Bernd Schneider patří nesporně se čtyřmi tituly šampiona do Síně slávy DTM.
Svoji závodní kariéru odstartoval Bernd v roce 1976 za volantem motokáry. Úspěchu dosáhl jak na domácích kolbištích, tak na mezinárodních, a to i netradičních. V roce 1983 získal například titul afrického šampiona. O rok později usedl do Formule Ford 1600 v německém mistrovství. Následně přes silnější F Ford 2000 získal v roce 1987 titul německého šampiona F3.
Spolu s německým týmem Zakspeed vstoupil v sezoně 1988 do světa Grand Prix. Zatímco v předcházejícím roce získala stáj své jediné dva mistrovské body v pětileté historii, Bernd Schneider, Piercarlo Ghinzani ani Aguri Suzuki na body s málo konkurenceschopnými šasi 881, 881B, 891 v následujících dvou letech nedosáhli. A to i přestože se na vývoji vozů podílel Gustav Brunner, pozdější technický ředitel týmů Minardi a Toyota. V roce 1989 startoval Bernd ještě dva závody za Arrows, poté ale Formuli 1 definitivně opustil.
Další dva roky spolupracoval s Porsche a Mercedesem, aby zakotvil v roce 1992 v německém šampionátu cestovních vozů DTM, kde získal celkově třetí místo se čtyřmi vítězstvími. V následující sezoně umístění zopakoval, ale sezona 1994 byla přes dvě vítězství na dlouhou dobu z pohledu výsledného umístění nejhorší. V poslední sezoně první etapy DTM, v roce 1995, však Bernd o to více zazářil a s jedenácti vítězstvími získal zaslouženě a zcela přesvědčivě svůj první titul šampiona DTM.
Mercedes si přirozeně Bernda nenechal odejít ke konkurenci a vsadil na jeho schopnosti po zániku DTM v seriálu ITC a FIA GT. Se sportovním prototypem Mercedesu závodil v roce 1999, aby nastoupil jako favorit do první sezony po znovuoživení série DTM.
Roky 2000 - 2003 patřily v DTM bezesporu právě Berndovi Schneiderovi, který získal tři tituly a jedenkrát byl vicemistrem. V roce 2004 sice skončil až šestý a bez vítězství, ale o rok později opět dokázal, že do starého železa rozhodně nepatří. Byl druhým nejúspěšnějším jezdcem Mercedesu po mladém Gary Paffettovi a porazil bývalé hvězdy Formule 1 Miku Häkkinena a Jeana Alesiho se stejnými vozy Mercedes.
Kariéra chronologicky:
1976-83 motokáry
1984 německá F Ford 1600, 4. celkově
1985 německá F Ford 2000, 5. celkově
1986 německá F3, 3. celkově
1987 německá F3, šampion
1988 F1 Zakspeed
1989 F1 Zakspeed
1990 Porsche Cup, 1. celkově
1991 IMSA, DTM
1992 DTM, 3. celkově, 4 vítězství
1993 DTM, 3. celkově, 3 vítězství
1994 DTM, 10. celkově 2 vítězství
1995 DTM, šampion, 11 vítězství
1996 ITC, 2. celkově, 4 vítězství
1997 FIA GT, šampion, 6 vítězství
1998 FIA GT, 2. celkově, 5 vítězství
1999 Sportovní prototypy
2000 DTM, šampion, 6 vítězství
2001 DTM, šampion, 3 vítězství
2002 DTM, 2. celkově, 2 vítězství
2003 DTM, šampion, 2 vítězství
2004 DTM, 6. celkově
2005 DTM, 4. celkově, 1 vítězství
* Aktualizace 14. prosince 2005