Biaggi v čele MS superbiků

| foto: www.worldsbk.com

Max Biaggi se konečně dočkal a ze Spojených států amerických odjíždí jako vedoucí jezdec mistrovství světa superbiků, když si připsal letos už třetí neuvěřitelný double, byť s pomocí štěstěny v podobě odstoupení suveréního Carlose Checy. Jakuba Smrže potkala podobná lapálie a body taktéž neviděl.

Měl to být jeden z nejpovedenějších závodů sezony pro Jakuba Smrže. Od soboty to byl jeden z nejrychlejších jezdců víkendu, dokonce nějakou dobu byl držitelem traťového rekordu. Jenže jako by nepříjemným pádem v poslední části superpole, kdy měl už zajetý výborný čtvrtý čas, bylo radosti dost. Dva výpadky v obou závodech způsobené technickými závadami na jeho motocyklu Ducati 1198 F09 nebyly letos poprvé a tak co Jakub poctivě nastřádal v předešlých závodech, kdy desetkrát v řadě bodoval, jako by v Utahu zahodil. Jakubovi pod helmu samozřejmě nevidíme, ale nic pěkného tam neznělo.

Naopak úsměvy na všechny strany rozdával Ital Max Biaggi. Miláček brněnských tribun absolvuje na sklonku své veleúspěšné kariéry sezónu snů a americký závod jiného vítěze neměl. Šesté prvenství v půlce sezony, vedení v šampionátu i značek za Aprilii, nejvážnější adept na celkové prvenství mezi superbikery není.

Závod za velkou louží totiž odhalil skutečnost, že o titul se porvou už jen právě Max a Leon Haslam, který se na trůnu hřál už od úvodního klání v Phillip Island. Potkala ho totiž v druhé jízdě věc, která prostě musí někdy přijít. A to je jezdecká chyba, které se dopustil letos vůbec poprvé a pád znamenal první nulu. Dopoledne byl zaslouženě druhý.

Že závody dokáží být někdy kruté, o tom se dosytosti přesvědčil Carlos Checa. Pole position, nevídané na privátního jezdce, traťový rekord, suverénní a bezpečné vedení v obou závodech, ale když z toho v součtu nakonec není ani bod, pocit zmaru byl na místě. Jenže Carlos je zkušený pilot, se kterým nic už nezamává. Ale tyto dvě technické závady ho připravili o boj o titul.

Parádní prodloužený víkend pro aktéry WSBK potvrdila továrna Aprilie ještě čtvrtým a druhým místem Leona Camiera. Mladý Brit jakoby se po úvodních demolicí Aprílií RSV4 zklidnil a to je viditelně patrné na výsledcích. Leon může být jakkoli rychlý, ale pokud neprotne cílovou pásku, vše předtím zůstává neoceněno.

Jakub Smrž americké působení ve své TZ rozhodně pozitivně komentovat nebude: „Povedl se mi skvěle start, ale bohužel už na rovině než jsme dojeli do první zatáčky bylo znát, že motorka nejde, ještě jsem vůbec nevěděl, že mi motorka kouří a zhruba v půlce kola jsem začal cítit olej a po chvili si všiml vlajky, že musím zastavit. Tím pro mě závod skončil. Informace od šéfmechanika je poškozená vačka. Po první jízdě mechanici narychlo přehodili motor z druhý motorky. Povedl se mi start, než jsme dojeli do první zatáčky mě překvapivě předjelo asi 5 lidí a v 3. zatáčce jsem si ještě škrtnul o Haslama, což mě stálo další místa. Pak jsem se snažil v rámci možností bojovat o co nejlepší umístění, ale motorka měla celej závod 110 stupňů a nejela. Každou zatáčku jsem vyjížděl těsně za někým a před další zatáčkou už jsem byl zase tak daleko, že jsem nemohl předjíždět. Aby toho nebylo málo, tak mi to z ničeho nic 3 kola před cílem chcíplo. Prasknul rozvodový řemen. Nedá se ale nic dělat, to jsou závody a teď už musím přemýšlet jen nad dalším závodem v Misanu. Každopádně mě to mrzí, po parádních dvou tréninkových dnech se pak pokazí co může."

Supersporty pro Sofuogla
V závodě supersportů opět došlo na souboj velké trojky. Předešlou vítěznou šňůru Lavertyho přerušil Kenan Sofuoglu a nadále zůstává ve vedení. Na Španěla Joana Lascorze na Kawasaki zbylo třetí místo. Jezdci královehradeckého týmu KL Intermoto Czech skončili na bodech. Gino Rea devátý, Roccoli třináctý.

Několik zajímavostí ze superbiků:

Jakub Smrž na BMW?
Tým PATA BaG Racing s našim Jakubem Smržem plánuje červnové testy (10. – 11.) na italském okruhu Mugello, kdy by si měli osahat motocykl BMW S1000RR. Vážně totiž uvažují o nasazování bavorského motocyklu pro sezonu 2011. Italský tým by tak po neúspěšném zimním přechodu na Aprilii po několikaletém nasazování Ducati přešel k jiné značce motocyklu.
 
Motorland Aragon místo Valencie
Promotér WSBK Infront Sports se dohodl na tříleté smlouvě s novým supermoderním okruhem Motorland Aragon, který tak od sezony 2011 v kalendáři nahrazuje Valencii. Okruh ležící nedaleko Zaragozy, navržen známým německým architektem Hermannem Tilkem, bude hostitelem nejen superbiků, ale i MotoGP či CEV.

Změna pravidel
Po třech letech od zavedení nových technických pravidel pro dvouválcové stroje, tedy motocykly Ducati 1198, dochází k jejich změně, která byla platná už pro závod v USA. Váhový limit se z původních 168 kg snížil o tří kilogramy na stávajících 165 kg. Změna se tak týká týmů Xerox Ducati, Althea, DFX Corse, Supersonic a PATA BaG Racing.

Návrat WSBK do Japonska
Od roku 2012 chce mít Paolo Flamini, šéf Infrontu, v kalendáři závod v Japonsku. Tato velmi důležitá destinace a domov čtyř zúčastněných značek by se měla týkat jednoho z okruhů Motegi nebo Suzuka. Záleží na licenci udělované FIM.

Vstupenky na WSBK Brno
Fanoušci superbiků mají možnost do konce června nakoupit levnější vstupenky v předprodeji na Brněnský závod. Druhý největší motoristický závod v ČR se koná 9.-11. července a na tuto akci lze pořídit vstupenky již od 490,- Kč, kdy pátek je zdarma i do paddocku.

WSBK USA 1.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia) 38'20.442 (161,26 km/h), 2.Haslam (GBR/Suzuki)+4.931, 3.Haga (JPN/Ducati)+6.432, 4.Camier (GBR/Aprilia)+8.576, 5.Corser (AUS/BMW)+11.150, 6.Byrne (GBR/Ducati)+11.243, 7.Scassa (ITA/Ducati)+12.432, 8.Guintoli (FRA/Suzuki)+15.145, Smrž (CZE/Ducati) DNF.

WSBK USA 2.jízda: 1.Biaggi (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38'17.842 (161,442 kph), 2.Camier (GBR/Aprilia)+5.899, 3.Crutchlow (GBR/Yamaha)+7.363,4.Haga (JPN/Ducati)+8.842, 5.Corser (AUS/BMW)+9.473, 6.Guintoli (FRA/Suzuki)+12.293, 7.Byrne (GBR/Ducati)+12.483, 8.Rea (GBR/Honda)+15.959, Smrž (CZE/Ducati) DNF.

WSBK průběžně: 1.Biaggi 257, 2.Haslam 242, 3.Rea 151, 4.Checa 141, 5.Haga 135, 6.Toseland 132, 7.Corser 127, 8.Camier 115, 13.Smrž 61.

WSSP USA závod: 1.Sofuoglu (TUR/Honda) 33'45.278 (157,002 km/h), 2.Laverty (IRL/Honda)+1.028, 3.Lascorz (ESP/Kawasaki)+1.673, 4.Davies (GBR/Triumph)+13.209, 5.Pirro (ITA/Honda)+14.209, 6.Fujiwara (JPN/Kawasaki)+14.386, 7.Salom (ESP/Triumph)+14.603, 8.Harms (DEN/Honda)+20.582, 9.Rea (GBR/Honda)+22.895, 13.Roccoli (ITA/Honda)+28.393.

WSSP průběžně: 1. Sofuoglu 142, 2.Laverty 136, 3.Lascorz 128, 4.Davies 84, 5.Pirro a Salom 58, 7.Rea 54, 12.Roccoli 32.

V červnu se jede Misano, trať, na které Jakub Smrž získal své první superpole, a pak červencové Brno.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy