Jak už to tak bývá, fabrika na motocykly přijde s novým modelem ale s omezeným objemem. Po úspěšném vstupu na trh se rozhodne navýšit objem a nějaký ten koník navíc, aby si jednak rozšířila typovou řadu ale také aby uspokojila chutě motocyklových fajnšmekrů v nadcházejícím roce. Scénář jako stvořený pro Ducati. Konkrétně pro Ducati Monster 1100 na rok 2009.
První představení, které Ducati připravila byl letos na INTERMOTu. Kromě toho, že motor je převzaný z modelu Hypermotard jsou ostatní komponenty dodané z jiných modelů. Významně se odlišuje jedenáctistovka od sedmikila letmo uloženým zadním kolem, což jí přidává punc dávných stylistických vymožeností Ducati a to jak supersportů, tak oblíbených Monsterů. Výkon by se měl pohybovat v hodnotě 95 koní / 7500 ot/min a kroutící moment 105 Nm / 6000 ot/min. Rám, ve kterém je motor usazen je nablýskaný jako u předchozích typů ale geometrie je díky typu motoru odlišná. Karbon, aerodynamcké tvary jsou moderní vymožeností, kterou užívá téměř každý výrobce od japonských až po italské.
Tím čím by se mohl nový Monster 1100 ucházet o srdíčko vyznavačů italských jednostopých značek bude hmotnost, která je pouze 169 kg suché hmostnosti, což je velmi blízko šestistovkovým naháčům jako je SV, nebo FZR. Koneckonců výkon, jízdní vlastnosti, hmotnost ale hlavně design jsou faktory, které ovlivní každého zájemce o tento motocykl.
Ducati Monster 1100
Po veleúspěšném modelu Monster 696 z roku 2007 se Ducati pochlapila a přibrala na objemu a na síle tak, aby si na své přišli i vyznavači silných fighterů. Motor osvědčený z Hypermotardu dává Monsteru 1100 šarm klasické Ducati. Přinášíme vám lehké předstvení tohoto typu v následujících řádcích...