Na čem závodí Pešek

| foto: www.lukas-pesek.com

Jak vypadá závodní speciál našeho doposud nejúspějšnějšího jezdce v seriálu mistrovtství světa silničních motocyklů ve třídě do 250 ccm vám přinášíme v následujícím článku.

Před nedávnem jsme vám přinesli článek o závodním speciálu z dílny Yamahy, na které jezdí absolutní špička MotoGP. Jelikož se mistrovství světa silničních motocyklů skládá ze tří kubatur, tak vám dneska přinášíme informace o závodním modelu našeho jezdce Lukáše Peška, který závodí ve třídě do 250 ccm.

Na první pohled by se dalo říct, že to je obyčejná závodní motorka. Na druhý pohled zjistíte, že už to tak úplně obyčejná závodní motorka není a třetí pohled vám popíšeme v následujících řádcích. Jedná se o závodní speciál, který samozřejmě v žádném kamenném obchodě neseženete. Jde o sofistikované zařízení na kterém jezdci v závodu dosahují maximální rychlost až 280 km/h! Aprilia RSW 250 LE jak zní celý název Peškovi motorky je dvou-taktní dvouválec chlazený vodou. Kapotáž je upravena, tak aby kladla co nejmenší odpor a byla aerodynamicky co nejlépe vyladěná právě na postavu závodníka. Pneumatiky jsou samozřejmě několika druhů, dle toho co si jezdec zvolí a podle toho jaké je počasí. Laborování s pneumatikami totiž bývá jednou z nejdůležitějších věcí těsně před kvalifikací a před závodem.

Výkon tohoto speciálu je cca 105 koňských sil ale je to pouze orientační hodnota, protože výkonnostní údaje stejně jako kroutící momenty a nastavení motocyklu si závodní stáje přísně tají. Obstát ve třídě do 250 ccm totiž není v dnešní době vůbec jednoduché. Pokud vzpomeneme Lorenza, který vtrhnul do MotoGP z "dvěstěpadesátek", tak se není čemu divit, že nároky jak na techniku, tak na jezdce jsou maximální! Při váze cca 100 kg, je poměr výkon/váha úchvatný. Cena takového modelu jde samozřejmě do miliónů a jakákoliv hávarie provoz značně prodražuje. Nicméně věříme, že se Lukášovi na této motorce bude dařit a zamává nám ze stupňů vítězů...

Technická data
Motor:                         90° V twin 2-takt, s dvěmi protiběžnými klikovými hřídeli. Vodou                       chlazený. Dva rotující sací ventily. Dva elektronicky řízené výfukové                       ventily.
Vrtání a zdvih:               54 x 54,5 mm
Obsah:                           249,6 ccm
Kompresní poměr:       16:1
Max výkon/otáčky:        přes 105 KS / 12,500 ot.
Karburátor:                    Dell’Orto VHSJ 42 mm
Zapalování:                   digitální CDI s baterií
Převodovka:                  plně nastavitelná, 6 rychlostí
Rám:                               hliníkový páteřový rám
Podvozek:                   USD vidlice Öhlins o průměru 42 mm, s dvojitým hydraulickým  nastavením. Karbonová zadní kyvná vidlice s rozlišným vrstvením a APS                        s plně nastavitelným zadním tlumičem Öhlins monoshock.
Brzdy:                          Brembo - vpředu dvojité ocelové kotouče o průměru 255 mm; vzadu o                             průměru 190 mm
Kola:                              vpředu i vzadu 17" kola z karbonu nebo slitiny magnesia
Rozměry:                      délka 1,970 mm +/- 30 mm, rozvor 1,270 mm
Váha:                             cca 100 kg, 
Kapacita nádrže:         23 litrů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy